اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود:

برپایی بیمارستان صحرایی در طرود آزمایشی برای زمان بحران است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: برپایی بیمارستان صحرایی شهید افتخاری در طرود آزمایشی برای زمان بحران است و اهمیت بسیاری دارد.

برپایی بیمارستان صحرایی در طرود آزمایشی برای زمان بحران است

محسن اعرابی در حاشیه آیین افتتاح بیمارستان صحرایی شهید افتخاری بسیج جامعه پزشکی و سازندگی شاهرود با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در دهستان طرود در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان سمنان در سخنانی با گرامیداشت ایام اسارت اهل بیت پیامبر(ص) و تبریک هفته مبارک بسیج و تجلیل از بسیجیان عاشورایی اظهار داشت: افتتاح بیمارستان صحرایی یکی از برنامه‏های بسیج جامعه پزشکی بوده و با پیگیری‏های مختلف دست‏اندرکاران انجام شده است.

وی افزود: بسیج جامعه پزشکی علاوه بر برنامه‏های مرتبط با تخصص خود، کارهای فرهنگی مختلفی را نیز انجام می‏دهد که از آن جمله، تجلیل از شهدا و ایثارگران این جامعه ارزشمند است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به جمله رهبر انقلاب پیرامون گرامیداشت یاد شهدا اظهار کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، گرامیداشت یاد و خاطره شهدا را کمتر از شهادت نمی‏دانند و چند سالی است که یادواره شهدای جامعه پزشکی در استان و شهرستان برگزار می‏شود که قابل تقدیر و تحسین است.

اعرابی افزود: شهید شاخص امسال بسیج جامعه پزشکی، سیدمرتضی قاضی است و باید همیشه و در همه حال یاد و نام شهدا را در جامعه و اذهان خود زنده نگه داریم.

وی تصریح کرد: برگزاری برنامه‏های ماهانه بسیج جامعه پزشکی در قالب حلقه صالحین در محضر امام جمعه شاهرود از دیگر برنامه‏هاست که در بعد معنوی و اخلاقی بسیار ارزشمند است.

رئیس بیمارستان صحرایی شهید افتخاری طرود خاطر نشان کرد: حرکت‏های جامعه پزشکی امروز در مسیر زنده نگه داشتن یاد و نام شهدایی همچون افتخاری، عامریون و یحیایی است و ما به این موضوع افتخار می‏کنیم.

وی بیان کرد: بسیج جامعه پزشکی شاهرود 16 شهید دارد که هر ساله یادواره‏ای برگزار و یاد و نام آنها گرامی داشته می‏شود و نامگذاری این بیمارستان صحرایی هم در همین راستا انجام شده است.

اعرابی با اشاره به سخنان رهبری در خصوص شاهرود گفت: وقتی مقام عظمای ولایت شهر ما را شهری باصفا، دارای مردم با صفا و دل‏های باصفا می‏دانند، باید این چنین مردانی از آن برخیزند و در دوران دفاع مقدس افتخارآفرینی کنند.

وی افزود: حرکت با نام و یاد شهدا باعث روحیه مضاعف و تأثیرگذاری بسیار خوب بر همه کسانی که در این محیط کار می‏کنند، می‏شود و در کارها معنویت و گشایش حاصل می‏کند.

اعرابی با بیان اینکه این نوع برنامه‌ها تمرین برای حرکت در بحران است، اظهار کرد: حضور هلال احمر، اورژانس و دیگر دستگاه‏های امدادی در اینجا و تست و تمرین خود باعث تقویت روحیه آمادگی و خدمت‏رسانی به دیگران می‏شود.

وی با اشاره به برپایی بیمارستان صحرایی در طرود گفت: یک بیمارستان صحرایی قابل حمل در شهرستان داریم که باید امتحان می‏کردیم تا ببینیم چقدر می‏توانیم آن را برای انتقال و امداد و در چه مسافتی استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افزود: منطقه طرود را انتخاب کردیم، چون هم محروم بود و هم از نظر بعد مسافت تا مرکز شهرستان دور بود و می‏توانستیم آزمایش مناسبی از برنامه‏ها در مواقع بحران داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در این بیمارستان صحرایی، خدمات مختلف جراحی عمومی، داخلی، اطفال، زنان و زایمان و پاراکلینیکی انجام می‏دهیم و امیدواریم که خدا و ائمه و شهید افتخاری کمک کنند تا بتوانیم خدمتی به مردم این مناطق داشته باشیم.

اعرابی با تشکر از سازمان بهزیستی، هلال احمر در برپایی این بیمارستان صحرایی گفت: اجر همه کسانی که در راه خدمت به مردم این مناطق محروم گام برداشته و برمی‏دارند، نزد خداوند محفوظ خواهد ماند.

انتهای پیام/2249/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول