اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

تقلید از سبک زندگی غربی نشانه جهالت مدرن است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تقلید از سبک زندگی غربی نه تنها نشانه تمدن نیست بلکه نشانه جهالت مدرن است.

تقلید از سبک زندگی غربی نشانه جهالت مدرن است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‎السلام سیدحسن سیدی بعد از ظهر امروز در همایش روز جهانی دیابت اظهار داشت: یکی از مسائل مهم در حوزه درمان، اهمیت دادن به این حوزه و کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند،است.

وی ادامه داد: همانطور که آمارها نشان می‌دهد در سنین بالای 40 سال همه افراد در معرض ابتلا به دیابت هستند.

مسئولان ورزش آسان را در اختیار مردم قرار دهند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان این‌که مهم‌ترین کار در این زمینه پیشگیری از بیماری دیابت است، ادامه داد: بهترین راه برای انجام این کار ورزش کردن و تحرک است.

سیدی اذعان داشت: البته مسئولان نیز در این زمینه وظایفی دارند و باید ورزش آسان را در اختیار مردم قرار دهند.

وی متذکر شد: شاید مسئولان نتوانسته‌اند این زمینه را به طور کامل آماده کنند ولی مردم نیز می‌توانند حداقل از پارک‌هایی که شهرداری مهیا کرده، استفاده کنند.

توصیه‌های مکرر اسلام برای توجه به تغذیه سالم

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند توجه به تغذیه سالم را نیز امر حیاتی در پیشگیری از ابتلا به دیابت عنوان کرد و گفت: دین اسلام نیز در این زمینه توصیه‌های زیادی به ما کرده است.

سیدی اضافه کرد: بعضی از این توصیه‌ها را می‌توانیم در کتاب طب‌الصادق بخوانیم.

وی با بیان این‌که ما خودمان داریم به خود ضربه می‌زنیم، افزود: هرچه ما خودمان را متمدن‌تر فرض کنیم مشکلات و بیماری‌های ما نیز بیشتر می‌شود.

فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی دلیل بسیاری از بیماری‌ها

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: تقلید از سبک زندگی غربی نه تنها نشانه تمدن نیست بلکه جهالت مدرن است.

سیدی با بیان این‌که هر چقدر سبک زندگی ما از سبک زندگی اسلامی فاصله می‌گیرد، مشکلات ما نیز بیشتر می‌شود، اظهار کرد: بنابراین بهتر است تا به همان سبک زندگی اسلامی برگردیم تا جلوی بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: دلیل بسیاری از بیماری‌های روحی و روانی و جسمی که ما اکنون در جامعه شاهد آن هستیم همین تغییر سبک زندگی و فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند همچنین به کار سخت پزشکان اشاره کرد و از مسئولان ذیربط خواست تا با چندشیفته کردن بیمارستان‌ها ساعات کار آن‌ها را کاهش دهند تا این قشر نیز بتوانند به وظایف خود در خانواده به خوبی عمل کنند.

انتهای پیام/69022/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول