اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد استان یزد خبر داد

هزینه 20 میلیونی ارشاد یزد برای خرید کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: وزارت ارشاد سال گذشته برای خرید کتاب بودجه‌ای پرداخت نکرد و اداره ارشاد استان از سایر بودجه‌ها، 20 میلیون تومان به خرید کتاب اختصاص داد.

هزینه 20 میلیونی ارشاد یزد برای خرید کتاب

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، بهرام عبدالحسینی، پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از خادمان عرصه کتاب اظهار داشت: در هفته کتاب، در مساجد، مدارس و بیمارستان‌ها توزیع کتاب صورت گرفته و نمایشگاه کتاب نیز برگزار شده و امروز نیز همچون سال‌های قبل، در هفته کتاب از خادمان نشر تجلیل خواهد شد.

وی افزود: کشور ما در زمینه زیرساخت‌های کتاب هم در بحث ناشر و چاپخانه و هم در بحث کتابخانه از جایگاه نسبتا خوبی برخوردار است اما در زمینه سرانه مطالعه کمبودهایی وجود دارد.

عبدالحسینی خاطرنشان کرد: در استان یزد نیز زیرساخت‌ها مناسب است اما سرانه زمان مطالعه کمتر از سایر استان‌های کشور است و هم‌اکنون در رتبه 16 و 17 قرار داریم.

وی بیان کرد: این رتبه به هیچ وجه شایسته استان دارالعلم و دارالعباده یزد نیست و باید برای ارتقای این رتبه تلاش شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با تاکید بر نهادینه‌ کردن فرهنگ مطالعه در استان یزد اظهار داشت: این فرهنگ به ویژه باید در مدارس نهادینه شود و گسترش و افزایش مطالعه در میان دانش‌آموزان باید جدی گرفته شود.

عبدالحسینی ادامه داد: کشورهای در حال  توسعه، 90 دقیقه سرانه مطالعه دارند اما در کشور ما به دلیل نهادینه نشدن فرهنگ کتابخوانی این سرانه بسیار پایین است.

وی نهادینه سازی فرهنگ مطالعه و تشویق به مطالعه را در سنین کودکی و از مدارس و مهدکودک‌ها و خانواده‌ها موثر خواند و بیان کرد: اگر اشتیاق و عادت به کتابخوانی از کودکی و در خانواده وجود داشته باشد، این علاقه تا میانسالی و کهنسالی تداوم خواهد یافت.

مدیرکل ارشاد استان یزد با بیان اینکه مطالعه زمان و مکان نمی‌شناسد، عنوان کرد: باید از همه فرصت‌ها مثلا از وقت‌های تلف شده در مسیرهای تردد به بهترین نحو و برای مطالعه استفاده کنیم.

در این مراسم از 10 خادم عرصه کتاب با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

از 25 آبان تا دوم آذرماه به عنوان هفته کتاب تعیین و نامگذاری شده است.

انتهای پیام/2464/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول