اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیشکسوت تئاتر کودک در شیروان:

حمایت از تئاتر کودک در چارچوب جلسات است

پیشکسوت و فعال تئاتر کودک در شیروان گفت: حمایت از تئاتر کودک در چارچوب جلسات محدود شده است.

حمایت از تئاتر کودک در چارچوب جلسات است

زهرا بهادران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیروان با بیان اینکه زیربنای تئاتر از دوران کودکی میسر می‌شود، اظهار کرد: باید از نگاه طیف‌گرایی و تک‌محوری در حوزه تئاتر به ویژه در بخش کودکان و نوجوانان خارج شویم.

وی با اشاره به اینکه شیروان در حوزه تئاتر در استان خراسان شمالی حرف اول را می‌زند و از درخشش خوبی برخوردار است، افزود: باید از این هنرمندان با جدیت تمام حمایت شود.

این دانشجوی کارشناسی رشته تئاتر کاربردی گفت: متأسفانه هیچ‌گونه توجه خاصی به تئاتر کودک در استان نمی‌شود و همچنان تئاتر کودک مظلوم باقی مانده است.

کارگردان گروه نمایشی یلدا تصریح کرد: پایه و اساس تئاتر در کودک نهفته است و زیربنای تئاتر از دوران کودکی میسر و هنرمندان از آن زمان تربیت می‌شوند.

وی که 10 سال سابقه فعالیت کارگردانی و 2 سال سابقه بازیگری و علاوه بر آن چندین مقام کشوری و استانی را در جشنواره‌های مختلف کسب کرده و در حال حاضر مربیگری تئاتر کودک و نوجوان را در شیروان در کارنامه درخشان خود به ثبت رسانده گفت: جامعه‌ی امروز ما را کودکان دیروز رقم زده‌اند.

بهادران افزود: کودکان دیروزی که تئاتر را با نفس‌های خود لمس و با دیدگانشان رقم زدند تمام عشق و زندگی را با قدم‌های کوچکشان در طول تئاتر کودک طی نموده و قد کشیدند و جامعه امروز را حک کردند.

این بنیان‌گذار تئاتر کودک در شیروان گفت: حمایت از تئاتر کودک فقط در چارچوب جلسات محدود شده است و بس.

وی معتقد است که استان خراسان شمالی به ویژه شیروان که دارای سابقه بالای فرهنگ و هنری دیرینه‌ای است چرا نخستین استان و شهرستانی متولی تئاتر کودک نباشد و چرا نخستین گام را در پیشبرد این هنر بر نمی‌دارد.

به گزارش فارس، از جمله تولیدات نمایشی بهادران را می‌توان به آواز گل‌ها، بچه‌های خورشید، آبی‌ترین آسمون و جمعه با مادربزرگ برشمرد.

وی هم اکنون در حال تولید نمایش گلدونه است.

انتهای پیام/63002/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول