اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه پزشکی کرمان مطرح کرد

ضرورت تلاش همگانی برای توسعه شاخص‌های سلامت

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: همه باید برای توسعه و ارتقای شاخص‌های سلامت در جامعه تلاش کنند.

ضرورت تلاش همگانی برای توسعه شاخص‌های سلامت

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی‌اکبر حق‌دوست پیش از ظهر امروز در آیین معرفی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اهمیت ارائه خدمات بهداشتی به ویژه خدمات پیشگیری از بیماری‌ها اظهار داشت: جایگاه ایران از نظر امید به زندگی در رتبه 110 دنیا قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار بین‌المللی مصرف مواد مخدر در ایران 2.3 برابر منطقه است، بیان داشت: ایران در زمینه تصادفات رتبه اول و در زمینه شاخص شادی که بر اساس دو شاخص مورد نظر قرار می‌گیرد در رتبه 130 و 150 جهان قرار دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در ایران حدود 10 هزار نفر مبتلا به اچ‌.آی.‌وی مثبت شناسایی شده‌اند، عنوان کرد: ارائه این آمار دلیل بر کم‌کاری سیستم سلامت نیست، بلکه عوامل مختلفی چون اختصاص نیافتن اعتبارات مناسب به سیستم سلامت، بروز رفتارهای پرخطر در جامعه و کاهش میزان باورها می‌تواند در این موضوع نقش داشته باشد.

حق‌دوست حوزه معاونت بهداشتی را فنی و تخصصی دانست و خاطر نشان کرد: همه باید برای توسعه و ارتقای شاخص‌های سلامت در جامعه تلاش کنند.

معاون بهداشتی سابق دانشگاه علوم پزشکی کرمان ابراز داشت: افرادی که در قسمت‌های مختلف این معاونت فعالیت می‌کنند، خاص هستند، زیرا در کنار تخصصی که دارند برای ارتقای شاخص های بهداشتی جامعه، صادقانه از خودگذشتگی می‌کنند.

علی‌اصغر وحیدی به اقدامات به‌موقع و لازم این معاونت در زمان بروز بیماری وبا در کرمان اشاره کرد و گفت: با اقدامات و از خودگذشتگی گروه معاونت بهداشتی، طغیان بیماری وبا در جامعه کاهش یافت.

مهرداد فرخ‌نیا سرپرست جدید معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز اظهار داشت: گم کردن اهداف سازمانی یکی از علت‌های موفق نشدن سازمان‌ها و یا مؤثر نبودن برآیند فعالیت‌ها است.

وی با بیان اینکه هدف سازمان ما سلامت است و اگر این هدف قربانی شد، آفت بزرگی برای مجموعه است، خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی‌ها بر اساس دید سلامت‌نگر انجام می‌شود.

انتهای پیام/2446/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول