اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شیراز:

برنده مذاکره در هر شرایط ایران است

امام جمعه موقت شیراز گفت: ایران به سبب آنکه از موضع حق دفاع می‌کند در هر شرایطی و با هر نتیجه‌ای برنده مذاکرات است.

برنده مذاکره در هر شرایط ایران است

حجت‌الاسلام ابوفاضل رضوی اردکانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری چند فراز مهم داشت که یکی از مهم‌ترین محورهای آن دشمن‌شناسی و تبیین ماهیت استکبار بود.

وی افزود: موردی که ایشان بیان کردند این بود که «نرمش قهرمانانه» به معنای سازش ذلیلانه نیست و چنانکه در تاریخ آمده پیامبر(ص) با مشرکان مذاکره می‌کرد و همین طور امام حسین(ع) با عمر سعد مذاکره داشت اما از اصول خود سرانگشتی عقب‌نشینی نمی‌کردند.

رضوی ادامه داد: بر این مبنا مذاکره عزت‌مدارانه مورد قبول نظام ما بوده و تاکنون نیز به برکت هدایت‌های امام راحل و مقام معظم رهبری وضع همین‌گونه بوده است.

وی اضافه کرد: موضع مقام معظم رهبری مواضع اسلام و دفاع از حقوق ملت وظیفه تمام افرادی است که به عنوان نماینده ملت در هر مذاکره‌ای قرار دارند.

این عضو جامعه روحانیت شیراز خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه کشور نیز بر همین مبنا غربی‌ها را مورد پرسش قرار داد که اگر انرژی هسته‌ای برای دیگران آزاد است چه دلیلی دارد که بر ما مجاز نیست.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری از سویی مواضع حقیرانه دولتمردان فرانسه در برابر رژیم صهیونیستی را نکوهش کردند چنانکه منافع این ملت به سبب گرایشات صهیونیستی برخی سران فرانسه در حال پایمال شدن است.

رضوی بیان کرد: این عربده‌کشی‌هایی که گاهی اسرائیل و حامیانش در مورد حمله نظامی بیان می‌کنند توسط مقام معظم رهبری به چالش کشیده شد که اگر به قول خودشان همچنان گزینه نظامی روی میز است چگونه از سوی مقابل منطق را انتظار دارند.

وی ابراز داشت: علت اینکه جمهوری اسلامی در مذاکره وارد شد یکی به سبب آن است که اتمام حجت شود که اگر آمریکا و غرب در مسئله هسته‌ای کوتاه بیایند و حق ملت ما را به رسمیت بشناسند به سبب موضع قدرتمندانه جمهوری اسلامی است.

رضوی افزود: رخ دادن این مسئله به معنای آن بوده که دیگر پذیرفته‌اند که قدرتی در منطقه است که نه با زور و نه تهدید نمی‌توانند با آن رفتار کنند و باید با احترام متقابل با ایران مواجه شوند.

امام جمعه موقت شیراز در پایان گفت: در صورتی که مذاکرات موفق نباشد و توافق صورت نگیرد نیز این موضوع اثبات می‌شود که خوی استکباری این کشورها بر اصول اولیه دیپلماسی و عقلانیت ادعایی آنان ترجیح دارد.

انتهای پیام/2448/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول