اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

نرمش قهرمانانه و تبعیت از رهبری در راس برنامه‌های دستگاه دیپلماسی قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: نرمش قهرمانانه، دفاع از حقوق ملت شریف ایران اسلامی و تبعیت از هدایت‌های حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی باید در راس برنامه‌های دستگاه دیپلماسی کشور در گفتمان‌های بین‌المللی قرار گرفته شود.

نرمش قهرمانانه و تبعیت از رهبری در راس برنامه‌های دستگاه دیپلماسی قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی پیش از ظهر امروز در جمع راهپیمایان 13 آبان ماه که در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار شد، اظهار داشت: یوم‌الله 13 آبان یادآور سه واقعه مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است که هر یک از آنها سند غرورآفرینی از روحیه استکبار ستیزی ملت ایران اسلامی و نقطه عطفی در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی به شمار می‌روند.

وی افزود: این روز نقطه پیوند برگ‌های زرینی از تاریخ آزادگی ملت بزرگ ایران است که در آن دستگیری و تبعید سلسله‌جنبان نهضت اسلامی ملت ایران در پی افشاگری و مخالفت با تصویب لایحه کاپیتولاسیون از سوی رژیم طاغوت، به منزله آتشی بود که در خرمن حاکمیت اهریمن افتاد و انقلاب اسلامی را در مسیر تازه‌ای انداخت.

امام جمعه اراک ادامه داد: همچنین شهادت جمعی از دانش‌آموزان میهن اسلامی در تظاهرات اعتراض‌آمیز ضد استکباری زمینه‌ساز شد تا با تسخیر و پاکسازی لانه جاسوسی آمریکا از لوث وجود فتنه‌گران توسط دانشجویان، معمار کبیر انقلاب آن را انقلاب دوم و با اهمیت‌تر از انقلاب نخست بنامد.

وی بیان کرد: ملت بیدار و هوشیار ایران اسلامی امسال نیز همچون سنوات گذشته با اراده‌های پولادین و مصمم با گام‌هایی استوار و پا برجا به بلندای حقیقت با مشت‌هایی گره خورده در یکدیگر‌، و متحد و یکپارچه در مراسم با شکوه یوم‌الله سیزدهم آبان در سراسر میهن اسلامی ‌خروشیدند و در آستانه آغاز ماه محرم‌الحرام، به تبعیت از سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) فریاد استکبارستیزی، حریت و عدالت‌خواهی خود را به گوش جهانیان رساندند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به گرامیداشت سالروز مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز، گفت: اگر چه سال‌ها از آن روزهای تاریخی که هر یک نقش درخشانی در تاریخ انقلاب اسلامی داشت می‌گذرد اما همچنان سیزدهم آبان در زمره ایام الهی است که هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد و پیوسته الهام‌بخش نسل جوان و یادآور رهبری الهی و بی‌نظیر امام بزرگوار و مجاهدت‌های سرنوشت‌ساز جوانان غیور ایران اسلامی خواهد ماند.

دری نجف‌آبادی خاطرنشان ساخت: امروز، در حالی در سالروز این وقایع بار دیگر فریاد استکبارستیزی سر می‌دهیم که جنایت‌های قدرت‌های استکباری به خصوص آمریکا؛ حتی گریبان برخی از هم‌پیمانان آنها را نیز گرفته است و مردم جهان از ظلم و ستم آنها بیشتر از همیشه به ستوه آمده‌اند و راه نجات را در مقاومت و ایستادگی می‌دانند لذا همه گروه‌ها و جریانات سیاسی داخلی کشور باید در حفظ و حراست از میراث گران‌بهای مقاومت و ایستادگی در برابر نظام سلطه و تفکر استکباری به عنوان راهبردی از آموزه‌های جاودان حضرت‌امام‌(ره) و مقام معظم رهبری کوشا باشند.

وی بیان کرد: بی‌شک ملت ایران اسلامی، پیش‌گام و پرچم‌دار جبهه مبارزه با استکبار جهانی در تمامی صحنه‌های بین‌المللی خصوصا در صحنه‌های بیداری اسلامی منطقه و جنبش ضد سرمایه‌داری غرب بوده و هرگز فریب حرکت‌های مزورانه و حیله‌گرانه دشمنان را نخواهند خورد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تیم دیپلماسی ایران باید در مذاکرات به درستی از حقوق هسته‌ای ملت دفاع کند، اظهار داشت: دست‌یابی به انرژی هسته‌ای حق مسلم ملت ایران است و این ملت هرگز اجازه نخواهد داد این حقوق پایمال شود.

امام جمعه اراک تصریح کرد: ایران در این راه شهدای بسیاری تقدیم انقلاب کرده و اجازه نخواهد داد دشمنان کوردل مانع دست‌یابی ایران به این حقوق حقه خود شوند.

دری ‌نجف‌آبادی تاکید کرد: بدون شک هوشیاری ملت ایران و تیم مذاکره‌کننده می‌تواند فریب‌کاری‌های دولت آمریکا و دنیای استکبار را در برابر هر توطئه‌ای بیمه کند.

وی در ادامه تاکید کرد: امروز کشور با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند که حل این مشکلات در گرو همکاری و تلاش تمامی مردم و مسئولان، تلاش و کوشش شبانه‌روزی، حمایت از مقام معظم رهبری و دفاع از آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: نرمش قهرمانانه، دفاع از حقوق ملت شریف ایران اسلامی و تبعیت از هدایت‌های حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی باید در راس برنامه‌های دستگاه دیپلماسی کشور در گفتمان‌های بین‌المللی قرار گرفته و مذاکرات با دولت آمریکا تنها بر اساس از میان برداشتن تحریم‌های بین‌المللی، به رسمیت شناختن حقوق هسته‌ای ملت ایران، احترام متقابل و تغییر در رفتارهای خصمانه دولتمردان آمریکا صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/87001/ط40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول