اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی آمل خبر داد

پیش‌بینی افزایش 20 درصد برداشت کاهو در آمل

مدیر جهاد کشاورزی آمل از پیش‌بینی افزایش20 درصدی برداشت کاهو در این شهرستان خبر داد.

پیش‌بینی افزایش 20 درصد برداشت کاهو در آمل

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، مرتضی امینی نیاکی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال با افزایش برداشت 10 تا 20 درصدی کاهو در این شهرستان مواجه باشیم، اظهار کرد: در 900 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان عملیات کشت کاهو صورت می‌گیرد.

وی با اعلام آغاز نشای این محصول در زمین‌های کشاورزی آمل بیان داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال از 3 هزار و 200 کیلو تا 3 هزار و 500 کیلو کاهو در این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهادکشاورزی آمل کاهو را کشت دوم کشاورزان این شهرستان عنوان که به دلیل شرایط خوب جوی و قیمت‌های مناسبت بازار کشاورزان به کشت آن تمایل دارند،افزود: کشاورزان آملی به کشت کاهو علاقه نشان دادند و این شهرستان از مراکز مهم کشت کاهو در مازندران است.

وی همچنین با اشاره تمایل کشاورزان آملی برای کشت محصول پس از برداشت برنج یادآور شد: کشاورزان آملی از بادمجان و کاهو به عنوان محصول دوم پس از کشت برنج استفاده می‌کنند و در این زمینه نیز موفقیت‌هایی حاصل شده است.

امینی نیاکی با توجه به روزمره بودن نیاز جامعه به این محصولات و افزایش رونق اقتصادی کشاورزان تصریح کرد: به عنوان مثال یک کشاورز آملی در 2 هزار و 700 مترمربع از زمین خود با کشت محصول بادمجان 12 میلیون تومان درآمدزایی داشته است.

انتهای‌پیام/86011/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول