اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی گیلان خبر داد

راه‌اندازی تورهای پیاده منظرگردی در گیلان

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از راه‌اندازی تورهای گردشگری پیاده منظرگردی در این استان خبر داد.

راه‌اندازی تورهای پیاده منظرگردی در گیلان

فردین پورهادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به برگزاری تورهای تخصصی گردشگری در گیلان اظهار کرد: امسال دو تور تخصصی گردشگری برای راهنمایان گردشگری استان برگزار شده است.

وی از راه‌اندازی تور گردشگری گیاه‌شناسی در شهرستان تالش خبر داد و افزود: راهنمایان در تور مذکور با نحوه راه‌اندازی تورهای تخصصی آشنا شدند.

پورهادی با بیان اینکه تور تخصصی پیاده منظرگردی در شهر رشت برگزار شده است، تصریح کرد: گردشگران به صورت پیاده از مبدا تا مقصد مشخص منظرگردی می‌کنند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، پیاده منظرگردی را بدون ایجاد ترافیک در سطح شهر عنوان کرد و گفت: گردشگران در رشت از شهرداری این شهر تا آرامگاه میرزا کوچک جنگلی را به صورت پیاده پیمودند.

وی بر تخصصی کردن تورهای گردشگری تاکید کرد و یادآور شد: تورهای گردشگری تخصصی غارنوردی را در برنامه سازمان داریم و این امر با همکاری دیگر دستگاه‌ها محقق می‌شود.

پورهادی گردشگری را صنعت فرابخشی خواند و اظهار کرد: وزارتخانه‌های بهداشت و درمان، ورزش و جوانان و کشور می‌توانند با سازمان میراث فرهنگی همکاری داشته باشند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان خواستار همکاری شوراهای اسلامی شهر و روستا در راه‌اندازی تورهای گردشگری شد و خاطرنشان کرد: تعداد 54 دفتر خدمات مسافرتی بند «ب» از سازمان میراث فرهنگی استان مجوز دریافت کردند.

وی با اشاره به فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی مذکور در گیلان، تصریح کرد: تعدادی از افراد متقاضی دریافت پروانه دفاتر خدمات مسافرتی در استان هستند و از کمیسیون فنی تاییدیه لازم را دریافت کردند.

پورهادی از صدور مجوز شش دفتر خدمات مسافرتی در مدت سه ماه آینده در گیلان خبر داد و بیان کرد: بیشترین دفاتر خدمات مسافرتی در شهر رشت مستقر هستند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان راه‌اندازی دفاتر خدمات مسافرتی در شهرهای کمتر توسعه یافته را از سیاست‌های این سازمان عنوان کرد و یادآور شد: دفاتر خدمات مسافرتی سیاهکل، املش و شفت در اولویت دریافت مجوز هستند.

وی با بیان اینکه مجوز دفتر خدماتی املش صادر شده است، خاطرنشان کرد: یک دفتر خدمات مسافرتی در شفت فعالیت می‌کند و با توجه به رونق گردشگری طبیعت‌گردی و مذهبی در این شهرستان و همچنین وجود امامزادگان اسحاق (ع) و ابراهیم (ع) امیدواریم دفاتر بیشتری در شفت دایر شود.

انتهای پیام/84001/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول