اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته بسیج

مسجد حضرت محمد (ص) در روستای اشرف‌آباد بیجار افتتاح شد

مسجد حضرت محمد (ص) در روستای اشرف‌آباد از بخش‌های چنگ‌الماس شهرستان بیجار به مناسبت هفته بسیج افتتاح شد.

مسجد حضرت محمد (ص) در روستای اشرف‌آباد بیجار افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، مسجد حضرت محمد (ص) صبح امروز در روستای اشرف‌آباد از بخش‌های چنگ‌الماس شهرستان بیجار به مناسبت هفته بسیج با حضور امام جمعه، معاون فرماندار، فرمانده سپاه بیجار، برخی از مسئولان و جمعی از اهالی روستا افتتاح شد.

کلنگ‌ اجرای این پروژه در زمین اهدایی یکی از اهالی همین روستا دو سال پیش به زمین‌ زده شد.

مسجد حضرت محمد (ص) در زمینی به متراژ 320 مترمربع و زیربنای 450 مترمربع با هزینه‌ای بالغ بر 350 میلیون تومان اعتبار از محل کمک‌های مردمی و اعتبارات دولتی احداث شده است.

این مسجد دارای یک حسینیه و فاطمیه پایگاه مقاومت بسیج و کتابخانه بوده و زمینه بهره آموزشی و فرهنگی روستاییان از آن مهیاست.

همچنین در این مراسم پایگاه مقاومت بسیج شهید علی نقی‌عرب در این مسجد افتتاح شد و زمینه برای فعالیت‌های گسترده بسیجیان و تشکیل حلقه‌های صالحین فراهم شد.

امام جمعه بیجار صبح امروز در آیین افتتاحیه مسجد حضرت محمد (ص) روستای اشرف‌آباد اظهار کرد: بسیج یعنی تکلیف‌مداری، حضور در تمامی عرصه‌های مجاهدت در راه اسلام و آماده بودن برای فعالیت و رشادت در تمامی عرصه‌ها که سبب آبادانی و رونق ایران اسلامی می‌شود.

حجت‌الاسلام علی مرادی ادامه داد: تفکر بسیجی از زمان پیامبر اکرم (ص) در میان مسلمین رواج داشته و امام خمینی (ره) نیز به منظور حفظ ارزش‌های انقلاب و مقابله با تهدیدات دشمنان سازمان بسیج را تشکیل دادند.

به گفته وی، بسیجیان عاشورایی، مسجدی و هیئتی هستند و برای زنده ‌نگه داشتن روحیه رشادت، ایثار و ایستادگی در جامعه اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

مرادی با تأکید بر ترویج تفکر بسیجی، تفکر و فرهنگ بسیج را برترین تفکرها عنوان کرد و گفت: بسیج از جایگاه رفیعی در تمامی جوامع مسلمین برخوردار است و این نیروی عظیم پیرو فرامین اسلام و خط رهبری هستند.

وی از بسیج به عنوان سدی محکم در مقابل هجمه‌های دشمنان از جمله هجمه فرهنگی یاد کرد.

خطیب جمعه بیجار در ادامه از مساجد به عنوان اصلی‌‌ترین پایگاه‌های اسلامی برای ایجاد اتحاد میان مسلمانان یاد کرد و گفت: مساجد نقش مهم و ارزنده‌ای در تربیت، آموزش و ایجاد نزدیکی بین مسلمین دارند.

وی با اشاره به اینکه مسجد همواره یکی از محورهای اصلی فعالیت مردم بوده است، خاطرنشان کرد: امروز با توجه به شبیخون فرهنگی و جنگ نرمی که دشمنان اسلام و انقلاب علیه کشور ما به راه انداخته‌اند، رونق مساجد و حضور مردم خصوصاً قشر جوان در مساجد در مقابله با این شیطنت‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

مرادی تصریح کرد: از جمله رسالت‌های پیامبر (ص) پس از دریافت وحی الهی و رسانیدن آن به مردم، ایجاد پایگاهی به نام مسجد بود تا مکانی برای عبادت و ذکر حق تعالی و تشکیل اجتماعات اسلامی و مردمی مهیا شود.

انتهای پیام/79015/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول