اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌ای بر نمایشگاه کتاب هشتم

بی‌مهری «مهر و ماه» به نمایشگاه کتاب همدان

اننشارات «مهر و ماه» در هشتمین نمایشگاه سراسری کتاب همدان حضور نیافت که در نوع خود بی‌مهری به شهروندان همدانی بود.

بی‌مهری «مهر و ماه» به نمایشگاه کتاب همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، هشتمین نمایشگاه سراسری کتاب همدان در حالی روزهای پایانی خود را می‌گذراند که از روزهای ابتدایی روزانه بسیاری از بازدیدکنندگان با در دست داشتن بن خرید از انتشارات مهر و ماه به نمایشگاه مراجعه کرده و با عدم حضور این انتشارات مواجه می‌شوند.

انتشارات مهر و ماه، کتب کمک‌آموزشی را ارائه می‌کند که قبل از آغاز نمایشگاه بن‌های خریدی بین دانش‌آموزان توزیع شده است اما هر روز بسیاری از دانش‌آموزان به نمایشگاه مراجعه کرده و با بی‌مهری این انتشارات مواجه می‌شوند.

اما از اینکه چرا این بن‌ها در بین دانش‌آموزان توزیع شده و این انتشارات در نمایشگاه حضور نیافته، اطلاعی نداریم که باید در وقت مقتضی از مسئولان جویا شد.

از حواشی دیگر این نمایشگاه عدم حضور انتشاراتی چون قلمچی، مبتکران، پارسه، تخته سیاه، نواندیش و ... که متقاضی آن خیل عظیم دانش‌آموزان و دانشجویان است، که روزانه بسیاری از افراد را به نمایشگاه می‌کشد.

غرفه انتشارات «خیلی سبز»، «خانه زیست‌شناسی» و «مدرسان شریف» شلوغ‌ترین غرفه‌ها در بخش کنکور کارشناسی و کارشناسی ارشد است و روزانه بسیاری از نوجوانان و جوانان به این غرفه‌ها مراجعه می‌کنند.

بازار نقاشی هم در غرفه کودکان کانون پرورش فکری داغ است و کودکان زیادی با رسم نقاشی هدیه دریافت می‌کنند.

مسابقه فرهنگی غرفه سرای اهل قلم نیز طرفداران خاص خود را دارد به طوری که افراد روزانه با پاسخ به سه سئوال در مسابقه شرکت و با قرعه‌کشی روزانه به 10 نفر هدایایی اهدا می‌شود.

غرفه‌ برنامه‌های جنبی نیز در وسط سالن ابن سینا جانمایی شده است، که هر روز با دعوت از اساتید حوزه و دانشگاه اقدام به برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع سبک زندگی و نهضت عاشورا، شیوه‌های تولید انیمیشن و ویژه برنامه کودکان می‌کند.

بارش باران و سرمای هوا نیز مانع حضور علاقمندان به کتاب و کتابخوانی نشد و هر روز شاهد بسیاری از شهروندان در سه سالن هگمتانه، الوند و ابن سینا بودیم.

نهاد کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز با برگزاری غرفه‌ای در سالن ابن سینا اقدام به عضویت رایگان شهروندان در کتابخانه‌ها کرده و برنامه‌هایی چون مسابقه فرهنگی، مسابقه پیامکی، نقاشی، و اهدای جوایز به کودکان را در برنامه دارد.

تعطیلی روز جمعه خیل عظیمی از خانواده‌های همدانی و مسئولان را به نمایشگاه کشانده بود و همین امر باعث شد ساعات بازدید از نمایشگاه یک ساعت تمدید شود.

در پایان یادآور می‌شوم آنچه می‌توانست در این نمایشگاه کار بازدیدکنندگان را سهل و آسان کند، چاپ عناوین ناشران حاضر در نمایشگاه بر روی یک بنر بزرگ در هر سه سالن نمایشگاه بود، که جای خالی آن احساس شد و بازدیدکنندگان برای یافتن ناشر مد نظر کتب خود در مواقعی سردرگم می‌شدند.

هر چند این خلأ با مراجعه به غرفه اطلاع‌رسانی برطرف شده و نشانی ناشر مورد نظر بازدیدکنندگان به آنها ارائه می‌شد!

انتهای پیام/89003/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول