اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قشم:

جهل و پیروی از الگوها از دلایل اصلی دین گریزی است

امام جمعه قشم گفت: دلیل اصلی دین گریزی جهل، عدم شناخت و عدم آگاهی از دین و دلیل دوم پیروی و تبعیت از الگوهای نادرست است.

جهل و پیروی از الگوها از دلایل اصلی دین گریزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، حجت‌الاسلام و المسلمین رضا جوکار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه پیرو مباحث هفته گذشته به ادامه بحث دین گریزی و دلایل فرار از دین پرداخت.

وی دلایل اصلی دین گریزی را جهل و عدم شناخت و عدم آگاهی از دین و دلیل دوم را پیروی و تبعیت از الگوهای نادرست دانست.

امام جمعه قشم با بیان اینکه همه انسان‌ها به الگو در زندگی نیاز دارند و این الگو را باید با علم و شناخت برگزینند، با اشاره به قرآن کریم و الگوهای قرآنی افزود: ما مسلمانان نیز این کار شرعی که تقلید نام دارد را باید با مراجعه به اهل فن و فقها و مراجع عظام تقلید انجام دهیم.

جوکار در خطبه دوم با اشاره به مناسبت‌های هفته ضمن گرامیداشت هفته بسیج و تبریک این هفته به بسیجیان، به دیدار جمع عظیم 50 هزار نفری فرماندهان بسیج با رهبری اشاره کرد و گفت: این 50 هزار نفر فقط فرماندهان پایگاه‌های بسیج بودند و اگر قرار بود کل بسیجیان به دیدار مقام معظم رهبری بروند باید یک جمعیت 70 میلیونی به این دیدار می‌رفتند.

امام جمعه قشم با اشاره به سخنان مهم و مبسوط مقام معظم رهبری در رابطه با استکبار و استکبار ستیزی ادامه داد: رهبری فرمودند که نظام اسلامی با استکبار دشمن است و با استکبار مقابله می‌کند و نه با ملت‌ها و دولت‌ها.

جوکار افزود: با توجه به قرآن و سخنان رهبری، روحیات و دولتی استکباری است که دارای چند شاخص باشد یکی از این شاخص‌ها خود برتر بینی و دخالت در امور ملت‌های دیگر است، شاخص دوم جنایت نسبت به ملت‌هاست و شاخص بعدی رفتار منافقانه است و آخرین خصوصیت و شاخص اختلاف افکنی است، که همه این خصوصیات در آمریکا و متحدانش دیده می‌شود.

امام جمعه قشم با اشاره به مذاکرات ایران و گروه 1+5 خاطر نشان کردند: همان‌طور که رهبری عظیم الشان فرمودند این مذاکرات، مذاکرات دو سر برد برای ایران است چه با ایران توافق کنند و چه توافق نکنند، اگر توافق کردند که به نتیجه مطلوب می‌رسند و اگر هم توافق نکردند دولت و ملت ایران حسن نیت خود را به دنیا ثابت کرده است و دولت ایران دولت منطق و با منطق برخورد کردن است.

امام جمعه قشم در پایان سخنان خود به هفته نیروی دریایی اشاره کردند و این نیرو را یکی از نیروهای بسیار پر قدرت و نیرومند جمهوری اسلامی ایران خواند و این هفته را به همه دریابانان تبریک گفت.

انتهای پیام/88001/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول