اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن تولیدکنندگان داروهای گیاهی ایران خبر داد

تاسیس داروخانه داروی گیاهی‌/صدور یک هزار پروانه داروی گیاهی در کشور

دبیر انجمن تولیدکنندگان داروهای گیاهی ایران گفت: پیشنهاد کردیم به فارغ‌التحصیلان داروهای گیاهی و گیاه‌شناسی مجوز تاسیس داروخانه داده شود.

تاسیس داروخانه داروی گیاهی‌/صدور یک هزار پروانه داروی گیاهی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، جعفر میرفخرایی امشب در مراسم اختتامیه سومین همایش ملی گیاهان دارویی ایران به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی با اشاره به اینکه توجه به داروهای گیاهی از سال 60 به بعد در کشور آغاز شده است، افزود: در ابتدای امر پزشکان به داروهای گیاهی اعتقادی نداشتند و اعتقاد داشتند این داروها به درد نخواهد خورد.

وی با اعلام اینکه امروز سه درصد تجارت داروهای کشور به تجارت داروهای گیاهی اختصاص دارد، اظهار داشت: امروز حجم مبادلات تجاری داروهای گیاهی 200 میلیارد تومان است که تلاش می‌کنیم این میزان را به 500 میلیارد تومان برسانیم.

میرفخرایی با بیان اینکه از سال 85 تاکنون هزار پروانه داروی گیاهی در ایران صادر شده است، بیان داشت: بسیاری از افراد پیشرفت‌های داروهای گیاهی در کشور را نمی‌بینند اما من می‌گویم این آمارها دقیق است و پیشرفت‌ها حاصل شده است.

این مسئول با بیان اینکه با کوشش‌های صورت گرفته طب سنتی در کشور رایج شده است، تصریح کرد: به همت این کوشش‌ها بود که امروز 210 فارغ‌التحصیل طب سنتی در کشور وجود دارد که به تدریج به تعداد آنها افزوده می‌شود.

وی این پیشرفت را حاصل کوشش‌های بسیار دانست و افزود: امروز 92 کارخانه داروسازی گیاهی در کشور وجود دارد که 50 واحد به صورت انحصاری به تولید داروی گیاهی می‌پردازند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان داروهای گیاهی ایران با اعلام اینکه این انجمن مجوز تعیین قیمت داروهای گیاهی را اخذ کرده است، یادآور شد: این امر نشان از قدرتی دارد که سال‌ها در حوزه داروهای گیاهی اخذ شده است.

وی با اشاره به مسئله عطاری‌ها در زمینه داروهای گیاهی بیان داشت: زمانی که طب غربی وارد کشور شد همین عطاری‌ها بودند که توانستند سبب رشد داروی گیاهی در کشور شوند بنابراین رفتار ما در برابر این عطاری‌ها باید به این گونه باشد که فقط آنها را نظام‌مند و قانون‌مند کنیم و کوشش‌ها در این زمینه در حال انجام است.

میرفخرایی در پایان با تاکید بر اینکه پیشنهاد کردیم به فارغ‌التحصیلان داروهای گیاهی و گیاه‌شناسی مجوز تاسیس داروخانه داده شود، گفت: تاسیس داروخانه داروهای گیاهی سبب می‌شود جامعه از عطاری به سمت داروخانه سوق پیدا کند.

انتهای‌پیام/86011/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول