اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از فردا به مدت 2 روز

آمل میزبان همایش ملی گیاهان دارویی ایران است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی از برگزاری همایش ملی گیاهان دارویی ایران به مدت دو روز در این واحد دانشگاهی خبر داد.

آمل میزبان همایش ملی گیاهان دارویی ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، فاضل لاریجانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه استفاده از گیاهان دارویی به منظور درمان با تاریخ زندگی انسان‌ها همزمان بوده است، بیان داشت: بشر از روزی که خود را شناخت و در عرصه پرتکاپو و پرتلاش زندگی یومیه، درد و رنج و بیماری را تجربه کرد، از گیاهان نیز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارها برای غلبه بر بیماری استفاده کرده است.

این استاد دانشگاه بیان داشت: به همین دلیل است که اسناد چند هزار ساله موجود در تاریخ طب و داروسازی حاوی تجربیات و اطلاعات ارزشمند گیاهان درمانی است.

رئیس همایش ملی گیاهان دارویی استفاده‌های صحیح از گیاهان دارویی را مشروط به وجود اطلاعات دقیق و علمی دانست و گفت: بر اثر مرور زمان و به علت دخالت افراد ناآگاه و سودجو منحرف شده و افسانه‌ها و مطالب غیرواقع به آنها اضافه شده است که باید آنها را از هم جدا کرد و این جداسازی احتیاج به افراد متخصص و صاحب‌نظر دارد تا نتایج حاصله سودمند شود.

لاریجانی با اعلام اینکه براساس آمار سازمان جهانی بهداشت، میزان تجارت سالانه گیاهان دارویی در اروپای غربی بالغ بر پنج میلیارد دلار و در کشور چین 14 میلیارد دلار است، بیان داشت: میزان مبادلات گیاهان دارویی و فراورده‌های آن در جهان در حال حاضر حدود 100 میلیارد دلار است که سهم ایران در تجارت جهانی گیاهان دارویی بسیار اندک است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی تصریح کرد: همایش گیاهان دارویی به‌منظور اهمیت جایگاه گیاهان دارویی و شناساندن نقش حیاتی آن در پیشبرد اهداف ملی و منطقه‌ای برای تحقق سلامت و نشاط جامعه، خودکفایی دارویی و تحقق سند چشم‌انداز بیست ساله و نقش آن در ایجاد اشتغال، توسعه اقتصادی و امنیت غذایی با همکاری انجمن گیاهان دارویی ایران، سازمان‌ها و مؤسسات از فردا به مدت دو روز 29 و 30 آبان ماه 1392 برگزار می‌شود.

رئیس همایش گیاهان دارویی با اعلام اینکه 1450 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است، از آمادگی کامل این واحد دانشگاهی برای برگزاری همایش به بهترین نحو با حضور و سخنرانی اساتید و نخبگان این حوزه از سراسر کشور خبر داد.

وی با اشاره به همکاری انجمن گیاهان دارویی ایران در برگزاری این همایش گفت: بوم شناختی، زراعت گیاهان دارویی، مکانیزاسیون، بیولوژی، شیمی گیاهی، داروسازی، پزشکی و طب سنتی، دامپزشکی، فناوری‌های نوین، فرآوری و بسته‌بندی، اکوتوریسم و فضای سبز، اقتصاد و صنعت محورهای همایش است.

رئیس واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی ادامه داد: پس از مراسم افتتاحیه سخنرانی‌های علمی در 11 محور این همایش در پنل‌های مختلف برگزار می‌شود.

لاریجانی از برگزاری نمایشگاه جانبی ارائه محصولات گیاهان دارویی و دستاوردهای علمی در حاشیه این همایش خبر داد و بیان داشت: در آیین افتتاحیه همایش خدادوست معاون طب سنتی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، مصداقی‌نیا معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد، سید حمید جمال‌الدینی مشاور قائم مقام ریاست دانشگاه آزاد در علوم پزشکی حضور دارند.

انتهای‌پیام/86011/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول