اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آتش‌سوزی مخزن 500 هزار بشکه‌ای نفت خام در خارگ مهار شد

آتش‌سوزی ناشی از صاعقه در مخزن 500 هزار بشکه‌ای ذخیره‌سازی نفت خام پایانه نفتی خارگ با تلاش کارکنان صنعت نفت به طور کامل مهار و خاموش شد.

آتش‌سوزی مخزن 500 هزار بشکه‌ای نفت خام در خارگ مهار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت پایانه‌های نفتی ابران، آتش‌سوزی ناشی از صاعقه در مخزن 500 هزار بشکه‌ای ذخیره‌سازی نفت خام پایانه نفتی خارگ با همت و تلاش حماسه‌سازان و کارکنان غیور صنعت نفت به طور کامل مهار و خاموش شد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به جزئیات این حادثه افزود: آتش‌سوزی ناشی از صاعقه که مقارن ساعت ١٣:٢٠ دقیقه امروز در یکی از مخازن ذخیره‌سازی نفت خام پایانه نفتی خارگ رخ داد، در ساعت ١٤:٣٥ دقیقه با همت و تلاش گروهی تیم عملیاتی صنعت نفت مستقر در این جزیره به طور کامل مهار و خاموش شد.

سید پیروز موسوی اطفای آتش‌سوزی مخزن یادشده را یک حماسه بزرگ توصیف کرد و افزود: گروه‌های تخصصی متشکل از بخش‌های ایمنی و آتش‌نشانی از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، فلات قاره منطقه خارگ و پتروشیمی خارگ با یک طرح ضربتی و بلافاصله پس از وقوع حادثه در محل مستقر شدند و این عملیات پیچیده را با تمرکز فنی مدیریت و هدایت کردند.

وی افزود: صاعقه آسمانی درست بر روی پله مخزن وارد شده بود، این محل نقطه پر شعله آتش بود و به ناچار عملیات مهار و اطفای آتش را بسیار پیچیده می‌کرد؛ اما از آنجا که کارکنان صنعت نفت در خارگ تجربه ارزشمند سال های دفاع مقدس را داشتند و در روز و شب سال‌های جنگ تحمیلی همواره حماسه می‌آفریدند این بار نیز با عنایت و فضل الهی و توکل بر خداوند حماسه دیگری آفریدند و آتش‌سوزی مخزن ٥٠٠ هزار بشکه‌ای شماره ١٩ که ٣٦٠ هزار بشکه نفت ذخیره داشت را به طور کامل مهار کردند.

انتهای پیام/66006/ح/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول