اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران:

خشکسالی معاش مردم شرق اصفهان را به مخاطره انداخته است

استاندار اصفهان گفت: مردم منطقه شرق اصفهان مردمی ایثارگر، شهیدپرور و انقلابی هستند و متأسفانه خسارت واردشده به آنان به گونه‌ای است که معاش این افراد دچار مشکل شده است.

خشکسالی معاش مردم شرق اصفهان را به مخاطره انداخته است

 به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگر پور در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، منصور شیشه فروش را به لحاظ تجارب و زحمات ارزنده، در سمت مدیر کل مدیریت بحران استانداری ابقاء نمود و افزود: طبق سیاست‌های جدید ابلاغی مدیریت بحران استانداری زیر نظر معاونت امور عمرانی به فعالیت می‌پردازد.

وی در ادامه افزود: جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران باید  به صورت مرتب تشکیل شود و در این جلسات نیازمند همکاری و مشاوره همه‌ی مدیران مربوطه هستیم و دستگاه‌ها با نیازسنجی در جهت رفع مشکلات احتمالی اقدام کنند که در این خصوص پیگیری اعتبارات با استانداری خواهد بود.

زرگر پور با اشاره به اینکه کشور ایران به لحاظ حوادث غیرمترقبه جزء 10 کشور بلاخیز جهان است و سالانه پذیرای حوادث و بلاهای طبیعی زیادی است، اظهار داشت: طبق قانون مصوب سال، درصدی از تولید ناخالص ملی باید به مقابله با حوادث اختصاص یابد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه کشور ایران بر روی کمربند زلزله  آلپ – هیمالیا و همچنین کمربند خشکی شرقی – غربی قرار گرفته است، اظهار داشت: ایران از جمله کشورهای خشک و کم آب جهان محسوب می‌شود به طوری که میزان بارش آن کمتر از یک سوم  متوسط دنیا و میزان تبخیر سه برابر متوسط دنیاست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه وجود این عوامل در هر چند سال باعث ایجاد خشک‌سالی‌های عمیق و زلزله‌های خزنده  داخلی می‌شود، افزود: در دانشگاه عالی دفاع ملی، پایان‌نامه‌هایی را دنبال می‌کنیم که درصدد یافتن آسیب‌های مدیریت بحران است.

استاندار اصفهان به 3 نوع ساختار مدیریت بحران در کشورهای مختلف دنیا از جمله در روسیه و امریکا اشاره کرد و گفت:  در کشور ایران تمام دستگاه‌های اجرایی در شورای مدیریت بحران وظایفی دارند و براساس ساختار کنونی کشور، وزارت کشور مسئول هماهنگی دستگاه‌های عضو مدیریت است.

وی با بیان اینکه اداره کل مدیریت بحران استانداری فقط وظیفه  هماهنگی دارد و هیچ وظیفه اجرایی را بر عهده ندارد، افزود: مدیریت بحران مسئول برنامه‌ریزی، هماهنگی، نظارت، کنترل و همچنین پیگیری عملکرد دستگاه‌های عضو شورای مدیریت بحران استان است.

دکتر رسول زرگر پور با بیان تعریف دانشگاهی مدیریت بحران، تصریح کرد: شرایط بحرانی وضعیتی است که باعث می‌شود سیستم از حالت نرمال خودش به دلایلی خارج شود، و در این صورت مدیریت بحران مسئول حوادث نیست، بلکه مسئول هماهنگی دستگاه‌ها است که باید در راستای وظایف خود انجام وظیفه نمایند.

استاندار اصفهان اظهار داشت: در کلان‌شهر تهران، شهرداری مسئول حوادث است و تمام تجهیزات را در مواقع بروز حوادث در اختیار دارد که این قانون برای تهران و کلان‌شهرها تصویب‌شده ولی متأسفانه فقط در تهران انجام شد که باید در کلان‌شهرها نیز اجرایی شود.

استاندار اصفهان خطاب به معاونت عمرانی و مدیریت کل بحران استانداری تاکید کرد: این بخش‌ها باید به سمت وظایف اصلی خود که هماهنگی، سیاست‌گذاری و نظارت است پیش روند و از وظیفه اجرایی خارج شوند.

وی با اشاره به دو معضل همزمان بی‌آبی و خشک‌سالی در استان و به خصوص در شرق اصفهان گفت: مردم این منطقه  مردی ایثارگر، شهیدپرور و انقلابی هستند و متأسفانه خسارت واردشده به آنان به گونه‌ای است که معاش این افراد دچار مشکل شده است.

زرگر پور با بیان اینکه در این خصوص به تأمین بخشی از خسارت کمک خواهیم کرد، تصریح نمود: تمامی تلاشمان بر این است که سقف پرداخت خسارت را افزایش دهیم.

استاندار اصفهان افزود: در هر شهرستان یک گروه 3 نفره جهت ارزیابی خسارت تصمیم‌گیری خواهند کرد و جهاد کشاورزی به لحاظ ارتباط بیشتر با روستائیان در جریان مشکلات آنان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/2301/خ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول