اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره ورزش و جوانان گیلان خبر داد

توزیع عادلانه بودجه ورزشی به هیئت‌های گیلان

سرپرست اداره ورزش و جوانان گیلان از تخصیص 120 میلیون تومان اعتبار این نهاد در سال جاری خبر داد و گفت: این پول به صورت عادلانه بین هیئت‌های ورزشی استان و شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

توزیع عادلانه بودجه ورزشی به هیئت‌های گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، افشین مولایی ظهر امروز در جمع روسای هیئت‌های ورزشی این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری، اظهار کرد: در حوزه مدیریت ورزشی می‌خواهیم گیلان مطلوب مهد پهلوانان المپیکی باشد.

وی ورزش و اخلاق‌مداری را از صفات یک ورزشکار گیلانی دانست و افزود: اخلاق‌مداری ضعیف و کم‌رنگ شده است و بر همه ما وظیفه است که به پیشکسوتان و روسای هیئت‌ها احترام بگذاریم.

این مسئول با اشاره به مدیریت علمی با استفاده از امکانات موجود در پروژه‌های نخبه‌پروری، ورزش سالمندان، سلامت و ورزش، خاطرنشان کرد: نگاه علمی به ما کمک می‌کند تا با استفاده بهتر از امکانات، رفتار عملیاتی خود را تغییر دهیم.

وی ادامه داد: باید مانند یک تیم بزرگ و هماهنگ در سطح استان کار کرده و برای یک هدف حرکت کنیم که با برنامه‌ریزی می‌توان به این اهداف رسید.

سرپرست ورزش و جوانان گیلان، گفت: همه باید همدل باشیم و صداقت شرط نخست همدلی است.

وی با اشاره به اینکه منابع مالی بسیار محدود است، یادآور شد: اداره ورزش و جوانان نمی‌تواند تمام نیازها را برطرف کند.

مولایی، با بیان اینکه وضعیت موجود ورزش و جوانان کشور ما حاصل نوع و نحوه نگرش مدیران ارشد کشور است، تصریح کرد: بخشی از مشکلاتی که با آن دست به گریبان هستیم خارج از  اختیار ماست و نمی‌توانیم در آن تاثیر جدی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در تمام سازمان‌های بزرگ جهان این اعتقاد است که اگر سازمانی بخواهد هوشمند و هدفمند حرکت کند باید رابطه منطقی بین اهداف، راهبردها و پشتیبانی‌های خود داشته باشد.

این مسئول به برگزاری مسابقات المپیک اشاره کرد و افزود: ملت ایران از ورزشکاران رشته‌های خاصی مانند کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو و دو ومیدانی انتظار دارند که با کسب مدال از پرچم جمهوری اسلامی ایران حمایت کرده و جایگاه فرا ملی ما را تصویب کنند.

وی با اشاره به سخنان وزیر جدید ورزش و جوانان کشور مبنی بر اینکه یک‌هزار و 800 میلیارد تومان خرج ورزش کشور می‌شود، متذکر شد: 85 درصد این اعتبارات صرف رشته‌های حرفه ای و فوتبال می‌شود.

مولایی، با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از اعتبارات ورزشی وزارتخانه ما در اختیار فدراسیون‌ها است، یادآور شد: منابع ناچیزی به استان‌ها می‌آید و با 120 میلیون تومان اعتباری که به گیلان اختصاص یافته است برای رعایت کردن عدالت، 60 میلیون تومان به هیئت‌های استان و بقیه را به هیئت‌های شهرستان‌ها اختصاص می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در ورزش و جوانان کشور دارای برنامه ملی نیستیم و نمی‌توان این موضوع را کتمان کرد.

سرپرست ورزش و جوانان گیلان، بحث استعدادیابی را پاشنه اصلی ورزش دانست و یادآور شد: ما در ورزش کشور خلأ داریم اما توجهی به آن نمی‌شود زیرا بخشی از نگاه‌های کلان کشور نسبت به ورزش، سیاسی است.

وی با اشاره به آمار سلامت قلب کشور، متذکر شد: روزانه 300 نفر ایرانی به دلیل بیماری‌های قلبی که اصلی‌ترین عامل آن‌کم تحرکی است می‌میرند.

انتهای پیام/84002/ک40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول