اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

پروژه‎های نیمه‎تمام 300 هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد / تلاش دولت برای جذب اعتبارات خارجی

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه‎های نیمه‎تمام در سطح کشور 300 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و دولت برای سرعت بخشیدن تکمیل طرح‌ها از اعتبارات خارجی نیز استفاده می‎کند.

پروژه‎های نیمه‎تمام 300 هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد / تلاش دولت برای جذب اعتبارات خارجی

محمد‎مهدی زاهدی عصر امروز در حاشیه جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که برای بررسی طرح اصلاح قانون مدارس غیرانتفاعی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در حال برگزاری است، در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: قانون مربوط به مدارس غیرانتفاعی و مراکز آموزشی و مهارتی در آموزش و پرورش از سال 1387 ابلاغ شده و اجرای آن به مدت پنج سال موقت بوده و زمان این قانون در حال حاضر به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: نیاز بود که این قانون یا اصلاح شود و یا قانون جدیدی در این راستا وضع شود و به همین دلیل در کمیسیون آموزش بحث کردیم و به این نتیجه رسیدیم که این قانون با اصلاحاتی می‎تواند به عنوان یک قانون دائمی بر اساس سند تحول بنیادی آموزش و پرورش باشد.

زاهدی افزود: امروز نیز تلاش کردیم که این قانون به یک نتیجه برسد و تا به این لحظه شش ماده را بررسی کردیم و امیدواریم تا نیمه شب بتوانیم به یک نتیجه مطلوب برسیم.

پروژه‎های نیمه‎تمام 300 هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح‎های نیمه‌کاره در کشور و به خصوص استان گلستان خاطرنشان کرد: تمامی طرح‎های نیمه‌تمام در کشور بالغ بر 300 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و سال قبل دولت 10 هزار میلیارد تومان اعتبار گذاشت و امسال هم بیش از این نمی‎تواند هزینه کند و بنابراین اگر قرار باشد به همین سرعت جلو برویم تکمیل پروژه‌ها 30 سال طول خواهد کشید.

زاهدی تاکید کرد: دولت در حال تلاش است تا از سرمایه‎هایی که در خارج از کشور وجود دارد استفاده کند تا به کمک تسهیلات دیگر شرایطی فراهم شود که این طرح‎ها سه ساله تمام شود.

وی در پایان ابراز داشت: ما هم در مجلس تلاش خواهیم کرد تا این طرح‎ها هرچه سریع‌تر به پایان برسد.

انتهای پیام/83004/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول