اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برگزاری مسابقه بزرگ نقاشی در خارگ با حضور بی‌نظیر مردم

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خارگ از برگزاری مسابقه بزرگ نقاشی به مناسبت هفته کتاب در این جزیره خبر داد.

برگزاری مسابقه بزرگ نقاشی در خارگ با حضور بی‌نظیر مردم

شکرالله پری‌غنچه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خارگ اظهار داشت: همزمان با بیست و یکمین هفته کتاب و کتابخوانی جمهوری اسلامی، مسابقه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان در کتابخانه عمومی شهید مهدوی جزیره خارگ برگزار شد.

وی افزود: این مسابقه که با حضور برخی مسئولان، معلمان و مدیران مدارس و آموزشگاه‌های جزیره خارگ برگزار شد، با استقبال پرشور کودکان و نوجوانان همراه بود، به نحوی که این مسابقه را با توجه به فضای محدود کتابخانه، طی چند مرحله برگزار کردیم.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خارگ گفت: در برگزاری این مسابقه که با موضوعات مرتبط با کتاب، همچون "کتاب‌های خانه ما"، "کتاب هدیه‌ای ماندگار"، "از کتاب‌های  کتابخانه  به خوبی مراقبت کنیم" و "با خواندن کتاب  دوستان خوبی  پیدا کنیم" برگزار شد، کودکان توانستند خلاقیت خود را در موضوع کتاب به خوبی به تصویر بکشانند.

این مسئول خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این مسابقات جذب کودکان و نوجوانان به کتابخانه بود که در این زمینه مسئولان مدارس آزادی، شهید رزمجو، رستگاران و کوثر همکاری خوبی را برای انجام این مسابقه و ترویج فرهنگ کتابخوانی با ما انجام دادند.

پری‌غنچه با تاکید بر اهمیت کتاب و کتابخوانی تصریح کرد: واژه کتاب در قرآن کریم 230 بار به کار رفته است و چون کلام الهی نیز با تاکید بر توجه به قلم آغاز شده است، این مسئله اهمیت ویژه‌ای برای انسان‌ها خواهد داشت و تمام کوشش ما نیز در همین راستا و افزایش فرهنگ کتابخوانی خواهد بود.

وی کتابخانه‌ها را در رشد اندیشه‌ها و شکوفایی استعدادها موثر دانست و افزود: کتابخانه‌ها به عنوان نهاد اجتماعی با گردآوری، سازماندهی و نگهداری دانش مدون بشری، امکان رشد اندیشه، شکوفایی، استعداد و باروری ذهن خلاق انسان را فراهم خواهند کرد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خارگ در پایان عنوان داشت: برای تشویق این کودکان و نوجوانان به امر کتاب و کتابخوانی، به نقاشی‌های برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/66006/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول