حمید عالمیان امروز در حاشیه همایش دبیران ریاضی دوره اول متوسطه استان فارس در گفتوگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: در تغییر محتوای کتاب آموزشی ریاضی هفتم سعی شده است در پایان هر فصل کتاب به مفاهیم، مهارت و کاربرد توجه ویژه شود.
وی خاطرنشان کرد: ارتباط بیرونی، درونی، راهبرد حل مسئله و الگویابی از دیگر شاخصههای تغییر کتاب ریاضی هفتم دبیرستان است.
مدیر گروه ریاضی دفتر تالیف و برنامهریزی کتاب درسی سازمان پژوهش آموزش و پرورش تصریح کرد: تفکر نقادی و تحلیلی، رشد مهارتهای فکری، بصری و نگاه ویژه دانشآموزان در فرآِیند آموزشی نیز در این تغییرات بنیادین قرار گرفته است.
عالمیان بیان داشت: روند آموزشی ریاضی بر مبنای عناوین تصویری، موضوعی، خواندن و درک مفاهیم طراحی و تبیین شده است.
وی اضافه کرد: در پایه ششم ابتدایی دانشآموزان از طریق مشاهده، توانایی و قدرت تحلیل خود را افزایش میدادند اما با تغییر روش در پایه هفتم ریاضی واژهگذاریها در فرآِیند اثبات و درک مسئله برای دانشآموزان از اهمیت ویژهای برخوردار است.
این مسئول ابراز داشت: در سند برنامه درسی ملی، سبک زندگی در حوزه مهارتهای زندگی ایرانی اسلامی به دانشآموازن ارائه میشود.
وی ابراز داشت: ضرورت تحول بنیادین در آموزش و پرورش نیاز به تجربه، تعقل و ایمان دارد.
انتهای پیام/2448/ش30/ث3001