اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار راور:

فرهنگ مطالعه از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند

فرماندار راور گفت: ترویج و تبیین فرهنگ مطالعه از بروز بسیاری از آسیب‌‌های اجتماعی در جامعه جلوگیری می‌کند.

فرهنگ مطالعه از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از راور، محمدرضا شریفی صبح امروز در دیدار با تعدادی از کتابداران، یاوران کتاب و کتابخوانان‌ ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی و اهمیت این موضوع در دین مبین اسلام اظهار داشت: در شهرستان راور ظرفیت‌های زیادی برای تقویت فرهنگ استفاده از کتاب وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده بهینه کرد.

وی تصریح کرد: کتاب و کتابخوانی مسیری به سمت موفقیت و پیشرفت افراد و جامعه اسلامی است چرا که از طرفی آموزه‌های دینی بر این مهم تاکید داشته و از سوی دیگر مطالعه موجب علوم‌ و بصیرت‌افزایی در جامعه می‌شود.

شریفی کتاب را به‌عنوان بهترین دوست و یار مهربان در زندگی انسان مطرح کرد و افزود: با وجود پیشرفت‌ها و تکنولوژی علم نوین و ایجاد سرگرمی‌های فراوان برای نسل نوجوان و جوان در جامعه و وجود کتابخانه‌های مجازی، هنوز کتاب و کتابخانه‌ها در جامعه جایگاه خود را از دست نداده است‌.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی صورت گرفته توسط دشمنان علیه جوانان، ترویج و تبیین فرهنگ مطالعه که از بروز بسیاری از آسیب‌‌های اجتماعی در جامعه جلوگیری می‌کند را ضروری دانسته و بر به‌روزرسانی وضعیت کتب کتابخانه‌ها در شهرستان تاکید کرد‌.

فرماندار راور ابراز داشت: هم‌اکنون در شهرستان راور چهار ‌کتابخانه نهادی و دو کتابخانه مشارکتی فعال با بیش از 70 هزار جلد کتاب برای استفاده مراجعه کنندگان وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ مطالعه از فرهنگ‌های ارزشمندی است که در تمام زمینه‌ها کاربرد داشته و تبیین این مهم می‌تواند سبب رشد و اعتلای جامعه در تمام عرصه‌ها شود.

شریفی ابراز امیدواری کرد: والدین فرهنگ کتابخوانی و استفاده از کتاب‌های مفید را برای فرزندان خود نهادینه کنند.

انتهای پیام/2446/ک20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول