اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:

منابع مطالعاتی کتابخانه‌ها بر اساس نیاز و ذائقه افراد باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: منابع مطالعاتی کتابخانه‌های عمومی بر اساس نیاز و ذائقه افراد مراجعه‌کننده باشد.

منابع مطالعاتی کتابخانه‌ها بر اساس نیاز و ذائقه افراد باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد مطهری‌فر صبح امروز در جمع کتابداران شهرستان بیرجند اظهار کرد: امروز نشریه مکتوب توانسته جایگاه خود را به خوبی در دنیای مدرن و الکترونیکی حفظ کند.

وی ادامه داد: با توجه به نشر الکتروینک و کتابخانه‌های الکترونیکی اما اهتمام جامعه جهانی در ارتباط با فضاهای کتابخانه‌ای و محیط‌هایی که افراد بتوانند به عنوان کتابخوان از آن استفاده کنند، به طور جدی مورد نظر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه امروزه در خیلی از کشورهای اروپایی شاهد کتابخانه‌هایی با فضاهای استاندارد برای امر کتابخوانی هستیم، افزود: طی چند سال گذشته در کشورمان به امر کتابخوانی توجه ویژه ای شده اما هنوز با استانداردهای جهانی فاصله زیادی داریم.

مطهری‌فر گفت: در باب افزایش میزان مطالعه و کتابخوانی ابتدا باید به فضاها و زیرساخت‌های کتابخانه‌ای توجه اساسی شود که اکنون زیرساخت‌های کشورمان در این زمینه استانداردهای لازم را ندارد.

وی اضافه کرد: خود فضا و محیط می‌تواند در انگیزه حضور مطالعه‌کنندگان و افراد علاقمند تاثیر بسزایی داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بعد از توجه به فضا و زیرساخت‌ها باید به منابع مطالعاتی بروز، مورد نیاز و بر اساس ذائقه افراد اهتمام جدی داشته باشیم، تصریح کرد: منابع مطالعاتی در بیشتر کتابخانه‌ها بر اساس نیاز و ذائقه مراجعه‌کنندگان نیست.

مطهری‌فر اظهار داشت: به دلیل اینکه منابع مطالعات باید بر اساس ذائقه مردم تنظیم شود و اینکه خیلی از مطالعات مردم بر اساس انگیزه است و اینکه ناشران، کتاب را چندین بار به چاپ برسانند به این نکته می رسیم که اگر کتاب بر  پایه سلیقه و نیاز مردم منتشر شود بارها و بارها در یکسال ممکن است آن کتاب به چاپ برسد.

وی افزود: اگر به این نکته مهم توجه شود به طور حتم سرانه مطالعه مفید در کشور و استان افزایش خواهد یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی کتاب را یک گنج دانست.

انتهای پیام/69003/ک30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول