اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه کارگر همدان:

امنیت شغلی برای کارگران وجود ندارد

رئیس خانه کارگر همدان گفت: با مشکل‌دار بودن اصل قانون کار، امنیت شغلی برای کارگران وجود ندارد.

امنیت شغلی برای کارگران وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، چنگیز اصلانی شامگاه چهارشنبه در مراسمی به مناسبت سالروز تصویب قانون کار جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قانونی به نام قانون کار به تصویب مجلس شورای اسلامی وقت رسید.

وی افزود: در چارچوب عدالت اجتماعی قانون کار، کشور مسیر اداره خود را در راستای نظم مراکز و بنگاه‌های اقتصادی در پیش گرفت.

رئیس خانه کارگر همدان با انتقاد از تغییر قانون کار طی گذشت سال‌ها بعد از انقلاب اسلامی گفت: مردم ایران به عنوان نیروی کار انقلابی، با صرف هزینه‌های بسیار، حضور فیزیکی و اداره تولید در هشت سال دفاع مقدس و بدون هیچ‌گونه چشم‌داشت مالی، هنوز به حق خود نرسیده‌اند.

وی با اشاره به تلاش‌های نیروهای انسانی در عرصه انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: پیش‌نویس قانون کار اهمیت به کارگران و رفع نیازهای آنها را در راستای کار خود قرار داده بود که متأسفانه امروز با گذشت سال‌ها این امر محقق نشده است.

اصلانی یادآور شد: کشورهای موفق با تعادل بین کارگر و کارفرما توانسته‌اند همه اقشار را در سرنوشت خود دخالت دهند اما در کشور ما این امر هنوز محقق نشده است.

وی با اشاره به زمان تصویب قانون کار در سال 69 اذعان کرد: پس از اختلاف بر سر حق سنوات و مرخصی کارگران طی سال‌ها قبل، با تلاش‌های وزیر وقت، قانون کار جدید در دستور کار قرار گرفت.

رئیس خانه کارگر همدان ادامه داد: با وجود 23 ماده و 121 تبصره قانون کار، همه آئین‌نامه‌های آن تصویب نشده است.

وی با بیان این که با مشکل‌دار بودن اصل قانون کار امنیت شغلی برای کارگران وجود ندارد، افزود: با آمارگیری تیرماه سال 92، 99 درصد کارگران در استان قراردادی بوده‌اند.

اصلانی با انتقاد از قراردادی شدن کارگران در سال 87 افزود: پیش از نیاز به تعدیل قانون کار در دولت، اهمیت به هر دو طرفین یعنی کارگر و کارفرما می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد.

وی دولت را بزرگ‌ترین کارفرما دانست و بیان کرد: اعتقاد به بی‌سوادی، بی‌فرهنگی و اجیر بودن کارگر نسبت به کارفرما درست نیست و ما اعتقاد به این را نخواهیم داشت.

رئیس خانه کارگر همدان با انتقاد از سوء استفاده از قانون کار، با تأکید بر لزوم وجود نماینده‌ای از جنس کارگر در مجلس خاطرنشان کرد: جامعه کارگری کشور از جنس خود، باید نماینده‌ای را راهی مجلس کند.

وی حقوق کارگر را ارزشمند دانست و اضافه کرد: حضرت رسول اکرم(ص) به دست کارگر بوسه زد و اگر امروز به حق کارگری نرسیده‌ایم به دلیل کم‌کاری خودمان بوده است.

اصلانی با انتقاد از مصوبات مجلس در حقوق کارگران بیان داشت: مجلس در قالب اصلاحات قانون در حق کارگران اجحاف داشته است.

وی وجود هوادار کارگر را در مجلس کافی نداتست و افزود: کارگران زیادی شایستگی حضور در مجلس را دارند و باید زمینه‌ها را فراهم کنیم.

رئیس خانه کارگر همدان مشکل قانون کار را در اقتصاد کشور ندانست و گفت: با تکیه بر مکتب اسلام با وجود حضور 90 درصد از عقبه مسئولان کشور از قشر کارگر، حق صنفی کارگر باید فراهم شود.

انتهای پیام/89026/ک40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول