اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پرواز دختران بسکتبالیست بوشهری برای بزرگی در ایران

تیم بسکتبال بانوان حاجیونی بوشهر نماینده استان در رقابت‌های سوپر لیگ (ب) کشور، با وجود مشکلات زیاد اما خود را برای بزرگی در بسکتبال ایران آماده می‌کند.

پرواز دختران بسکتبالیست بوشهری برای بزرگی در ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، در حالی که تیم‌های فوتبال استان در رده‌های مختلف بیشتر در دیده رسانه‌ها هستند اما برخی تیم‌های ورزشی استان در گمنامی به فکر بزرگی هستند، یکی از این تیم‌ها تیم بسکتبال بانوان حاجیونی بوشهر است که با داشتن بازیکنانی جوان و با انگیزه و مربی و سرپرستی دلسوز بدون ادعا خود را برای رقابت‌های لیگ کشور آماده می‌کنند.

نداشتن اسپانسر، مشکلات سالن ورزشی تمرینی، عدم حمایت جدی شرکت‌های خصوصی و صنعتی مستقر در استان بوشهر و... از تیم حاجیونی بوشهر از عمده مشکلاتی است که تیم جوان و با انگیزه حاجیونی بوشهر با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

سابقه فعالیت تیم بسکتبال حاجیونی بوشهر

فرشته باژوند مربی زحمتکش و دلسوز تیم بسکتبال بانوان حاجیونی بوشهر در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار فارس در بوشهر از روند تشکیل تیم، مشکلات، مسابقات کشوری و کمبودهای تیم گفت.

وی بیان کرد: شهریورماه سال گذشته امتیاز رسمی باشگاه را دریافت کردم اما تیم ما از سال 82 در لیگ دسته دو کشور به اسم حاجیونی بوشهر در رقابت‌ها شرکت کرده بود.

باژوند بیان کرد: سال 86 وارد لیگ یک شدیم و تا سال گذشته هم لیگ یک بودیم و امسال به رقابت‎های سوپر لیگ (ب) کشور راه یافتیم.

سرمربی تیم بسکتبال بانوان حاجیونی بوشهر اظهار داشت: با وجود اینکه اسپانسری نداریم، بیشترین هزینه تیم بر عهده خودم است هر چند اداره کل ورزش و جوانان مبلغ ورودی به مسابقات سوپر لیگ را پرداخت کرد و اکنون هم به ملغی برای حضور در مسابقات کمک کرده است.

باژوند گفت: مسابقات سوپر لیگ (ب) کشور از 30 آبان ماه آغاز می‌شود و ما در گروه (الف) این رقابت‎ها که به میزبانی تهران برگزار می‌شود با نمایندگانی از شیراز، کرج و تهران هم‌گروه هستیم و نخستین بازی هم با تیم داروخانه دکتر رستمی شیراز است.

وی گفت: 15 آذرماه با نماینده کرج و بازی برگشت با نماینده شیراز و 30 آذرماه نیز بازی با نماینده تهران و کرج برگزار خواهد شد.

سرمربی تیم بسکتبال بانوان حاجیونی بوشهر اضافه کرد: بعد از این مرحله، در صورت موفقیت راهی پلی‌آف شده و بعد هم اگر در پلی‌آف، نتیجه گرفتیم به سوپر لیگ آ صعود می‌کنیم.

حضور یک ملی‌پوش و 3 بازیکن غیر بومی در تیم حاجیونی بوشهر

باژوند در مورد وضعیت تیم و آمادگی برای حضور در رقابت‎ها هم گفت: با دو تیم هم‌گروه خود سابقه بازی دوستانه داشتیم و شناخت خوبی از حریفان داریم ضمن اینکه تیم‌های گروه هم تقریبا در یک سطح هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر سه بازیکن غیربومی از شهرهای اصفهان و شیراز در تیم داریم که 20 میلیون تومان برای این سه بازیکن هزینه کردیم ضمن اینکه سپیده جعفری یکی از بازیکنان غیربومی عضو تیم ملی است.

اجاره سالن تمرین با کمک مالی بازیکنان

سرمربی تیم بسکتبال بانوان حاجیونی بوشهر تصریح کرد: از 12 بازیکنی که برای رقابت‌ها معرفی کردیم 9 بازیکن بومی هستند و مبلغی هم دریافت نمی‌کنند حتی در اجاره سالن تمرین به ما کمک هم می‌کنند.

باژوند با اشاره به مشکلات تیم اظهار داشت: ما تنها نماینده استان در رقابت‌های بسکتبال بانوان کشور هستیم اما هیچ شرکت یا موسسه خصوصی حاضر به کمک مالی به ما نیست، سال گذشته شرکت سیم و کابل لیان اسپانسر ما بود اما امسال به خاطر عدم اجرای تعهدات اداره کل ورزش و جوانان به این اسپانسر، حاضر نشدند اسپانسری ما را قبول کنند.

وی افزود: امسال شرایط سخت‌تر شده و انتظار داریم مسئولان استان به ما توجه داشته باشند، با تمام ارگان‌های مهم استان مکاتبه کردیم اما نتیجه‌ای نگرفتیم.

باژوند اظهار داشت: ماهانه 360 هزار تومان برای سالن ورزشی هزینه می‌کنیم در حالی که سالن تمرینی زیاد است و برخی دستگاه‌های اجرایی می‌توانند سالن رایگان در اختیار ما بگذارند.

انتقاد از رسانه‌ها به دلیل عدم توجه به ورزش بانوان

هاله حمیدی سرپرست تیم بسکتبال بانوان حاجیونی بوشهر از رسانه‌ها انتقاد کرد و گفت: رسانه‌ها به ورزش بانوان اهمیتی نمی‌دهند و این یک ضعف بزرگ است و امیدواریم برطرف شود.

وی بیان کرد: در صورتی که رسانه‌ها از ما حمایت کرده و مسائل و مشکلات ما را منعکس کنند انگیزه برای بازیکنان و مسئولان باشگاه بیشتر می‌شود.

حمیدی بیان کرد: ما نماینده استان در لیگ کشور هستیم اما حتی یک سالن ورزشی رایگان نداریم که تمرین کنیم و باید با کمک بازیکنان و مربی تیم هزینه سالن را بدهیم.

سرپرست تیم حاجیونی بوشهر گفت: به دلیل مشکلات مالی که داریم رفت و آمد به مسابقات برای رقابت‌های کشور با هواپیما برای ما سخت است اما حاضریم با اتوبوس هم برویم ولی هیچ دستگاهی حاضر به همکاری با ما در این زمینه نیست.

وی بیان داشت: برخی ادارات از جمله ورزش و جوانان، اداره بندر کمک‌هایی کردند اما انتظار ما از دیگر ادارات هم هست.

حمیدی گفت: تعامل و همکاری تیم حاجیونی و هیئت بسکتبال بوشهر خوب است اما این همکاری و تعامل باید دوطرفه باشد تا نتیجه مطلوب‌تری بگیریم.

سرپرست تیم بسکتبال حاجیونی بوشهر بیان کرد: برخی بازیکنان تیم یک جفت کفش ورزشی مناسب ندارند و دیدن این صحنه‌ها برای ما واقعا سخت است.

بازیکنان تیم بستکبال بانوان حاجیونی بوشهر عبارتند از: نیلان گلکار کاپیتان، شهین یزدان‌پناه، طاهره افشین، آزاده مکنزین، رضوان زارع‌زاده، گلنوش چارروستایی، مرجان قائدی، خدیجه زارع، محدثه دوست محمدی، افسون رسولی، شقایق ضرغام‎پور، مریم سلطانی و هاله غضنفر.

مربی فرشته باژوند، سرپرست هاله حمیدی

حمایت مسئولان از نماینده بستکبال استان در لیگ کشور توقع زیادی نیست

تیم بستکبال بانوان حاجیونی بوشهر با تمام مشکلات و کمبودها اما با عزم راسخ کادر فنی و بازیکنان جوان خود، راهی رقابت‌های لیگ کشوری شده اما جا دارد مسئولان استان از ورزشی گرفته تا غیر ورزشی فکری به حال مشکلات این تیم کنند تا بازیکنان حاضر نباشند برای هزینه سالن ورزشی از جیب خود هزینه کنند.

تهیه سالن ورزشی برای تمرین تیمی که راهی رقابت‌های کشوری می‌شود کار آنچنان سختی نیست که کسی از عهده آن برنیاید.

==================

گزارش: ایمان ندومی

عکس‌ها: سید محسن پیامی

=================

انتهای پیام/66006/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول