اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت کمیته فرهنگی پیشگیری از مواد مخدر

16 هزار نفر از برنامه‌های فرهنگی و هنری پیشگیرانه مواد مخدر استفاده کردند

با همکاری کمیته فرهنگی پیشگیری از مواد مخدر 16 هزار و 500 نفر در استان اردبیل با بهره‌مندی از برنامه‌های فرهنگی و هنری از اهداف پیشگیرانه سوء مصرف مواد مخدر آشنا شدند.

16 هزار نفر از برنامه‌های فرهنگی و هنری پیشگیرانه مواد مخدر استفاده کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در هشتمین نشست کمیته فرهنگی پیشگیری اولیه از مواد مخدر که عصر امروز در محل ارشاد اردبیل برگزار شد، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اظهار داشت: با نظارت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل و با هدف کاهش میزان بروز اعتیاد برای افراد سالم جامعه چندین کمیته تشکیل شده است.

علی چشمه نور گفت: این کمیته‌ها از سال 90 تا پایان سال 94 برنامه‌ریزی پنج ساله در نظر گرفته و در عرض این پنج سال، 40 درصد جمعیت استان یعنی 500 هزار نفر تحت پوشش برنامه‌های این کمیته هستند.

وی افزود: به همین منظور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی که دبیری کمیته فرهنگی پیشگیری اولیه از اعتیاد را بر عهده دارد در عرض 2.5 سال (یعنی از ابتدای سال 90 تا پایان شهریور ماه 92) توانسته 16 هزار و 500 نفر را با اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و طی یک برنامه‌ریزی کوتاه مدت و میان مدت تحت پوشش برنامه‌های آموزشی قرار دهد.

چشمه نور تصریح کرد: این در حالی است که این کمیته تعداد 24 هزار و 500 نفر را برای این برنامه‌ریزی در نظر گرفته بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطر نشان کرد: براساس آمار و گزارش ارائه شده توسط دبیر کمیته فرهنگی پیشگیری در این راستا از سال 90 تا 92 این کمیته توانسته است تعداد چهار هزار و 500 نفر را از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی، همایش‌ها، سمینارها و نمایشگاه‌ها تحت پوشش و آگاه‌سازی قرار دهد.

وی اضافه کرد: همچنین با هدف آشنایی خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان از آسیب‌های ناشی از این پدیده شوم و خانمان‌سوز اداره کل ارشاد اردبیل و ادارات شهرستان‌های تابعه طی سال‌های 90 تا 92 توانستند هفت هزار و 500 نفر را از طریق برنامه فرهنگی و هنری همچون (جنگ شادی، برپایی اردوهای تفریحی، اجرای کنسرت‌های موسیقی، نمایش خیابانی، برپایی ایستگاه‌های نقاشی، اجرای مسابقات کتاب‌خوانی، مقاله‌نویسی و کاریکاتور) تحت پوشش قرار دهند.

این نشست با حضور اعضای کمیته فرهنگی پیشگیری اولیه از اعتیاد و به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن جلسه برگزار شد.

انتهای پیام/62007/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول