اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی گیلان:

مواد مخدر اصلی‌ترین معضل اجتماعی است

فرمانده انتظامی گیلان گفت: مواد مخدر اصلی‌ترین معضل اجتماعی است که مقابله با آن عزم تمام جامعه را می‌طلبد.

مواد مخدر اصلی‌ترین معضل اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم قائدرحمتی عصر امروز در جلسه کمیته مقابله با ورود و عرضه مواد مخدر با اشاره به معضلات این ماده مخدر اظهار کرد: امروز مواد مخدر به یک معضل اجتماعی تبدیل شده و مقابله اجتماعی را برای برطرف شدن آن می‌طلبد.

وی مقابله با ورود و عرضه مواد مخدر را وظیفه کمیته مذکور دانست و افزود: با توجه به وسعت آسیب اعتیاد در جامعه اقدام‌های انجام شده کافی نبوده است.

رئیس پلیس گیلان مواد مخدر را اصلی‌ترین معضل اجتماعی و امنیتی نامید و تصریح کرد: امروز دیگر معتاد ایدزی یا دارای بیماری هپاتیت جزو معتاد پرخطر نیست و معتاد پرخطر کسی است که با مصرف روانگردان جدید تهدید جدی برای بستگان خود و اجتماع محسوب می‌شود.

به گفته وی، کمیته مقابله با ورود عرضه مواد مخدر در صورت همکاری و هماهنگی بیشتر دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف می‌تواند اقدام‌های در قابل توجهی داشته باشد. 

قائدرحمتی از آمادگی اعضای کمیته مقابله با ورود و عرضه مواد مخدر استان برای انجام کار بیشتر و بهتر خبر داد.

وی با ابراز نگرانی از ساخت مواد مخدر در لابراتوارهای خانگی خاطرنشان کرد: عرضه کنندگان دارو برای در اختیار قرار ندادن مواد اولیه ساخت روانگردان به قاچاقچیان و افراد سودجو دقت کنند.

فرمانده انتظامی گیلان به نظرسنجی‌های پلیس درباره آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: سرقت از عمده نگرانی‌های مردمی محسوب می‌شود که عمدتاً توسط سارقان خرده‌ و معتاد به مواد مخدر صورت می‌گیرد و این افراد به صورت مشترک در پلیس مبارزه با مواد مخدر و آگاهی پرونده مشترک دارند.

وی خواستار شناساندن ابعاد آسیب‌های مصرف مواد مخدر از طریق رسانه‌ها به خانواده‌ها شد و تصریح کرد: با شناساندن آسیب‌های اعتیاد به خانواده‌ها به پیشگیری اجتماعی موثری می‌رسیم.

قائدرحمتی کنترل معتادان را با احداث اردوگاه بازپروری منسجم موجب ارتقای ضریب امنیت در جامعه خواند.

وی متذکر شد: امیدواریم با تدابیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این امر مهم با دقت و کنترل بیشتر در استان محقق شود.

انتهای پیام/2300/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول