اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان هشدار داد

افزایش گرایش به مصرف مواد مخدر صنعتی در گیلان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان نسبت به افزایش گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر صنعتی در این استان هشدار داد و گفت: مصرف مواد مخدر صنعتی بسیار خطرناک‌تر است و موجب حالت‌های روانی و توهم‌زا می‌شود.

افزایش گرایش به مصرف مواد مخدر صنعتی در گیلان

محمدرسول صمدی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت گرایش به مخدر صنعتی را زنگ خطری جدی برای جامعه دانست و اظهار کرد: مخدرهای سنتی مانند تریاک تاثیرات منفی فراوانی دارند اما مواد مخدر صنعتی که موجب بروز حالت‌های روانی و توهم‌زا در افراد می‌شود بسیار خطرناک‌تر است.

وی با اشاره به 3 هزار شهید عرصه مواد مخدر در کشور، تصریح کرد: گیلان 57 شهید سرافراز در حوزه مبارزه با مواد مخدر را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان درباره گرایش مصرف کنندگان مواد به مخدر صنعتی، اذعان کرد: مصرف مخدر از نوع شیشه در هفت ماه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در گیلان افزایش چشمگیری داشته است.

وی متذکر شد: دست‌های پنهان دولت‌های استکباری و استعماری جهان حامی قاچاقچیان  مواد مخدر است.

صمدی با بیان اینکه مضرات مصرف مواد مخدر و اعتیاد باید از سنین کودکی آموزش داده شود، خاطرنشان کرد: در مهدهای کودک و مدارس ابتدایی باید نسبت به مصرف مواد مخدر و اعتیاد هشدارهای لازم داده شود تا این مسئله در جامعه نهادینه شود.

وی ادامه داد: اختصاص یک عنوان درسی در مدارس و دانشگاه‌ها درباره اثرات مخرب اعتیاد در زندگی فردی و اجتماعی افراد گامی موثر در آگاه‌سازی جامعه به ویژه نسل جوان است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان اقدام‌های فرهنگی به منظور مقابله با این بلای خانمانسوز را بهترین راه مقابله با معضل اعتیاد دانست و یادآور شد: برای مبارزه با اعتیاد باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد تا این مسئله مانند بستن کمربند ایمنی در جامعه نهادینه شود.

وی برگزاری کلاس‌های آموزشی برای والدین، نوجوانان و جوانان در مکان‌هایی مانند مساجد، محلات و دانشگاه‌ها تاثیر فراوانی در جلوگیری از گسترش آن در جامعه دارد.

انتهای پیام/2300/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول