اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری استان اردبیل:

کتابخانه‌های مساجد استان اردبیل به نرم افزارهای جدید مجهز شدند

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل گفت: کتابخانه‌های مساجد استان اردبیل به نرم‌افزارهای جدید برای دسترسی سریع به کتاب‌های مورد نیاز مخاطبان مجهز شده‌اند.

کتابخانه‌های مساجد استان اردبیل به نرم افزارهای جدید مجهز شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نادر سقا صبح امروز در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه در گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: در کنار نصب نرم افزارهای جدید در کتابخانه‌های مساجد سعی شده است تا فضایی در این مکان‌ها برای علاقمندان به مطالعه فراهم آید تا از کتاب‌ها و ظرفیت عظیم کتابخانه‌ای در کانون‌ها استفاده کنند.

وی از راه‌اندازی 37 کتابخانه جدید در مساجد استان اردبیل خبر داد و افزود: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی مجوز راه‌اندازی این تعداد کتابخانه در سطح استان اردبیل داده شده است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: این کار که به صورت مستمر انجام می‌شود با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در استان اردبیل به ویژه در بین بچه‌های مسجد انجام شده تا آنها بتوانند از این ظرفیت بهره برده و آگاهی‌ها و اطلاعاتشان را افزایش دهند.

سقا به برگزاری آیین‌های مختلف در تجلیل از کتابداران نمونه مساجد در شهرهای پارس‌آباد و بیله‌سوار اشاره کرد و گفت: در دو شهر شمالی استان اردبیل علاوه بر تجلیل از کتابداران نمونه در حوزه کتابخانه مساجد مجوز تشکیل 9 کتابخانه مساجد صادر شده است.

این مسئول بیان داشت: در مراسم مشترکی که روز شنبه با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل برگزار می‌شود 28 مجوز دیگر اهدا شده و در کنار آن از کتابداران نمونه مساجد نیز تجلیل می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان اردبیل از برگزاری مسابقه پیامکی پرتوی از انوار حسینی در سطح استان اردبیل خبر داد و یادآور شد: این مسابقه با هدف آگاه‌سازی و جریان‌سازی فرهنگ عاشورا و با بیان اهداف و فلسفه قیام حسینی برگزار می‌شود.

سقا از پیگیری‌های لازم برای اجرای تفاهم‌نامه همکاری با آموزش و پرورش استان اردبیل برای راه‌اندازی نهضت کتابخوانی در کانون خبر داد و تصریح کرد: ما در این هفته شاهد راه‌اندازی کاروان کتاب، ارسال کتاب به کتابخانه‌های مساجد و بازدید اعضای کتابخانه‌های مساجد اردبیل از نمایشگاه کتاب و بصیرت عاشورایی نینوا هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود از نصب نرم افزار مهر مساجد در کتابخانه‌هایی که به این نرم افزار مجهز نیستند خبر داد و اظهار داشت: با هدف ترویج فرهنگ مطالعه مفید، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برنامه‌های متنوعی را با محوریت اهمیت کتاب و کتابخوانی و بازگویی ابعاد آن در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام/62007/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول