اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجتمع دریایی مالک اشتر شاهین‌شهر خبر داد

برگزاری همایش ملی «سامانه‌های هوشمند دریایی» در دانشگاه مالک اشتر

رئیس مجتمع دریایی دانشگاه صنعتی مالک اشتر شاهین‌شهر گفت: امروز نخستین همایش ملی سامانه‌های هوشمند دریایی با محوریت هوشمند‌سازی در سامانه‌ها و زیر‌سامانه‌های دریایی در این دانشگاه برگزار می‌شود.

برگزاری همایش ملی «سامانه‌های هوشمند دریایی» در دانشگاه مالک اشتر

محمدرضا عرب یارمحمدی امروز در گفت‌وگو  با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به لزوم استفاده از سامانه‌های هوشمند دریایی در کشور اظهار کرد: استفاده از این سامانه‌ها به عنوان یک موضوع گلوگاهی علم و فناوری با توجه به پیشرفت روزافزون و روش‌های تجاری، ملی و نظامی در سناریوهای مختلف دریایی و گذشت بیش از چند دهه از استفاده از این سامانه‌ها در دنیا بیش از پیش احساس می‌شود.

وی به هدف از برگزاری نخستین همایش ملی سامانه‌های هوشمند دریایی اشاره کرد و افزود: نشست صمیمی با اساتید، متخصصان، محققان و دانشجویان در زمینه سامانه‌های هوشمند دریایی و ایجاد یک محیط علمی برای تبادل اطلاعات و نظرات پیرامون سامانه‌های هوشمند دریایی به عنوان هدف از برگزاری این همایش است.

دبیر نخستین همایش ملی سامانه‌های هوشمند دریایی در ادامه تصریح کرد: با نظر کمیته علمی و هیئت داوران از مجموع 140 مقاله ارسالی به دبیرخانه این همایش  تعداد 42 مقاله به صورت ارائه و پوستر مورد پذیرش قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مقالات پذیرفته‌ شده در قالب کتابچه است که چکیده مقالات و لوح فشرده حاوی متن کامل مقالات در اختیار شرکت‌کنندگان در همایش قرار می‌گیرد.

عرب یار‌محمدی با بیان اینکه با بررسی محتوایی برخی از این مقالات می‌توان نتیجه گرفت که بستر مناسبی در کشور در سطح هوشمند‌سازی وجود دارد، تاکید کرد:  توصیه می‌شود که برای استفاده موثر از این فناوری در مباحث دریایی، مدیران و مراکز تحقیقاتی دیدگاه راهبردی به این موضوع داشته باشند.

وی اضافه کرد: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک با عنایت به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با وضعیت جغرافیایی کشورمان در شمال و جنوب، مبحث هوشمند‌سازی سامانه‌ها در کشور تقویت و شاهد تحولی شگرف در این بخش از صنعت دریایی باشیم.

انتهای پیام/63023/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول