اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از کشت‌های گلخانه‌ای

کویر ریگان با کشت‌های گلخانه‌‌ای سفید پوش می‌شود

شهرستان ریگان به دلیل تنوع آب و هوایی در زمینه ایجاد کشت‌های گلخانه‌ای بهترین موقعیت را در شرق استان کرمان دارد.

کویر ریگان با کشت‌های گلخانه‌‌ای سفید پوش می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، این شهرستان به دلیل تنوع آب و هوایی معتدل و گرم و خشک از جمله مناطقی است که می‌توان با احداث کشت‌های گلخانه‌ای در زمینه اقتصادی گام‌های بزرگی برداشت.‌

احداث گلخانه از دو سال قبل در‌ شهرستان ریگان آغاز شده است و بهترین نوع محصول‌ را برداشت می‌کنند که دارای ‌بازار‌پسندی خوبی در شهرستان و دیگر نقاط استان کرمان هستند.

ایجاد گلخانه در بخش گنبکی شهرستان ریگان تا‌کنون کشاورزان زیادی را برای این امر تشویق و ترغیب کرده است.

با وجود اینکه ریگان شهرستانی توفان‌خیز است، اما در مناطق مستعد این شهرستان کشاو‌رزان با استفاده از شیوه‌هایی نوین از گلخانه‌هایی استفاده کرده‌اند که توفان هیچ خسارتی به آنها وارد نمی‌کند‌.

کشت گلخانه‌ای بازارپسند است

علی آبیار یکی از گلخانه‌داران شهرستان ریگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: سال گذشته از این گلخانه بهترین محصول خیار سبز را برداشت کردم که طعم خوبی داشت و بازار‌پسند بود.

وی افزود: افراد زیادی برای خرید به گلخانه من مراجعه کردند که این محصول را به دیگر شهرستان‌ها به فروش برسانند‌.

این کشاورز عنوان کرد: با توجه به استقبال مردم سال جاری گلخانه‌ام را توسعه دادم و با احداث گلخانه‌ای دیگر محصول‌ ما ‌دو برابر افزایش یافته است.

افزایش 3 برابری محصولات گلخانه‌ای در ریگان

موسی جلالی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان گفت: از دو سال قبل با توجه به شرایط آب و هوایی ریگان کشت محصولات گلخانه‌ای و احداث گلخانه در این شهرستان آغاز شده و در مقایسه با سال قبل سه برابر افزایش یافته است‌.

وی افزود: ابتدا طرح‌هایی به صورت آزمایشی در این شهرستان آغاز شد و با فعالیت‌های تحقیقاتی و نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی بهترین محصولات از این گلخانه‌ها به دست آمد و برای تشویق کشاورزان این امر در این شهرستان توسعه یافت‌.

جلالی ابراز داشت: در حال حاضر زیر کشت محصولات گلخانه‌ای در شهرستان ریگان 10 هزار متر مربع است که بهترین خیار سبز گلخانه‌ای را برداشت و به بازار عرضه می‌کنند.

وی عنوان کرد: با احداث این میزان گلخانه در شهرستان ریگان به طور مستقیم 10 نفر مشغول به کار شدند و 30 نفر نیز به صورت غیر مستقیم فعالیت دارند.

وی ابراز داشت: با توجه به استقبال کشاورزان از احداث گلخانه برای 50 هزار متر مربع مجوز صادر‌ و آب و زمین در اختیار آنها قرار داده شده است.

احداث بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای در ریگان ‌

مدیر جهاد کشاورزی ریگان از احداث بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای این شهرستان‌ در روستای فتحیه خبر داد و افزود: با احداث این مجتمع برای 30 نفر اشتغالزایی ایجاد می‌شود‌.

وی تصریح کرد: این مجتمع گلخانه‌ای تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به زودی با احداث آن تحول بزرگی در زمینه اقتصاد شهرستان ریگان ایجاد می‌شود.

جلالی اذعان داشت: در این مجتمع بزرگ گلخانه‌ای سایر محصولات کشاورزی شامل توت فرنگی، خیار سبز، سبزیجات و تولید گل و شاخه‌های گل با توجه به شرایط منطقه کشت و تولید می‌شود.

.................................

گزارش از موسی ملاییان

.................................

انتهای پیام/80014/ی40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول