اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان صورت گرفت

آغاز عملیات اجرایی احداث آبنمای 900 متری در حاجی‌آباد

معاون راه روستایی اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان از آغاز عملیات اجرایی آبنمای بزرگ محور دهستان از توابع بخش مرکزی حاجی‌آباد خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی احداث آبنمای 900 متری در حاجی‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمدمهدی رضایی ‌لری ظهر امروز در حاشیه اجرای این عملیات اظهار داشت: این آبنما به طول 900 متر بر روی رودخانه موسوم به تنگ سالی احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتبار این پروژه از محل اعتبارات استانی تامین شده است، خاطرنشان کرد: برای اجرای این پروژه اعتباری بالغ بر 18 میلیارد و 230 میلیون ریال نیاز است.

رضایی لری ادامه داد: راه روستایی دهستان یکی از مسیرهای پرتردد روستایی استان است که در ابتدای دهه 70 احداث و مسیر در محل رودخانه‌های بزرگ محور به‌صورت خاکی رها شده بود که با توجه به پیگیری‌های انجام شده، احداث آبنما با طرح خاص متشکل از آبنمای لوله‌ای و آبنمای تخت در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این پروژه در صورت تامین منابع مالی خرداد سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: با احداث آبنمای محور دهستان بر روی رودخانه تنگ سالی مشکل تردد و انسداد مسیر 13 روستای بخش مرکزی شهرستان حاجی‌آباد با 939 خانوار و بیش از سه هزار نفر جمعیت ساکن، در مواقع بارندگی و بعد از آن برطرف خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: بهره‌برداری از این پروژه علاوه بر ایمن نمودن مسیر تردد اهالی روستاهای منطقه دهستان، باعث جلوگیری از انسداد مسیر در حین بارندگی و تسریع در تردد اهالی و کاهش زمان سفر و کاهش استهلاک وسایل نقلیه عبوری و همچنین تسریع در انتقال محصولات دامی و کشاورزی اهالی روستاهای منطقه به شهرستان حاجی‌آباد و مرکز استان و استان‌های همجوار خواهد شد.

انتهای پیام/88007/ط20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول