اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در کردستان خواستار شد

توسعه فضای کتابخانه‌‌ها در کردستان

نماینده ولی‌فقیه در کردستان بر توسعه فضاهای کتابخانه‌ای در استان به منظور افزایش سرانه مطالعه تاکید کرد.

توسعه فضای کتابخانه‌‌ها در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی شاهرودی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه کتابخانه خاتم‌الانبیا شهر سنندج که با حضور فرماندار شهرستان سنندج و مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: در دین مبین اسلام به اهمیت کتاب و کتابخوانی توجه زیادی شده است.

وی افزود: ارزش انسان به علم و دانش است و راه هدایت بشری از طریق علم و مطالعه حاصل می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان تصریح کرد: کتاب بهترین دوست انسان است که خوبی‌ها را به ما آموزش می‌دهد، اما گاهی کتاب‌های گمراه‌کننده‌ای نیز وجود دارد که خواندن آنها برای دنیای انسان مضر است.

حسینی شاهرودی رشد فرهنگ استان کردستان و جامعه را نیازمند رشد و گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی دانست و افزود: ریشه تمام مشکلات جامعه بشریت ناشی از جهل و نادانی است، لذا باید با این موضوع از طریق ترویج فرهنگ مطالعه مقابله شود.

وی به ضرورت مطالعه افراد جامعه در رابطه با شغل‌های تخصصی اشاره کرد و یادآور شد: افزایش علاقمندی به مطالعه افراد را با فن و حرفه‌های مختلف آشنا و میزان بیکاری را در جامعه کم می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان بیان کرد: کتاب‌ها و مطالعه باید طوری باشد که موجب رشد و تعالی انسان شود و ایجاد این گونه کتابخانه‌های عمومی در مناطق محروم کاری ارزشمند و در خور شان مردم فرهنگی استان است.

حسینی شاهرودی اضافه کرد: مسئله کتاب و کتابخوانی در کشورمان از اهمیت ویژه‌ای برخور دار است، اما متاسفانه جایگاه خوبی ندارد و هم‌اکنون فاصله زیادی با استانداردهای جهانی داریم. متاسفانه در جامعه ما و بویژه در استان کردستان به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی کمتر توجه شده است و شرایطی فراهم نشده که مردم از مطالعه و کتابخوانی لذت ببرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بیان کرد: باید از لحاظ محتوای کتاب‌ها، محیط مطالعه و سایر امکانات مورد نیاز که در انجام مطالعه مفید موثر هستند، شرایطی فراهم شود که تمام افراد جامعه از کتابخوانی و مطالعه لذت ببرند.

 حسینی شاهرودی یادآور شد: فرهنگ مطالعه و کتابخوانی کشورمان در مقایسه با سایر کشورها خوب است اما با توجه به اهمیت و تاکید اسلام این وضعیت مناسب نیست.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با تاکید بر توسعه فضای کتابخانه‌ای در کشور و استان کردستان به منظور افزایش سرانه مطالعه، اظهار کرد: باید در همین راستا تلاش شود که تعداد کتابخوانان روند رو به رشدی داشته باشد.

ورود فضای مجازی به کتابخانه‌ها

 حسینی شاهرودی بیان کرد: یکی از دلایلی که تعداد کتابخوانان کاهش داشته این است که فضای کتابخانه‌ها به فضای مجازی ورود پیدا کرده و هم‌اکنون در نرم‌افزارهای گوشی‌های موبایل، لب‌تاب و رایانه اطلاعات کتابخانه‌ای قابل دسترس مردم است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه باید کتابخوانی در فضای مجازی را تقویت و کتابخانه‌های دیجیتال تجهیز شوند، خاطرنشان کرد: گسترش علم و آگاهی چیزی است که انسان را سعادتمند می‌کند و باید این امر از طریق ترویج فرهنگ مطالعه تحقق یابد.

انتهای پیام/79005/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول