اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شیراز عنوان کرد

نبود انگیزه در بخش خصوصی برای احداث پارکینگ

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: بخش خصوصی با توجه به نرخ پایین پارکینگ‌های عمومی و عدم برابری سرمایه‌گذاری با درآمد آن، انگیزه‌ای برای ورود به این عرصه را ندارد.

نبود انگیزه در بخش خصوصی برای احداث پارکینگ

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، علی مصلی نژاد با بیان اینکه به طور متوسط برای ساخت هر واحد پارکینگ طبقاتی حدود 13 میلیون تومان و هر واحد پارکینگ مکانیزه 23 میلیون تومان باید هزینه شود، اظهار داشت: هر واحد معادل محل پارک یک خودرو است که این هزینه زمانی در ظرفیت کل پارکینگ ضرب می‌شود هزینه ساخت یک پارکینگ به دست می‌آید یعنی ساخت یک پارکینگ مشابه پارکینگ مکانیزه واقع در ضلع جنوبی بوستان آزادی با 96 خودرو ظرفیت به 2 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: این هزینه‌ها بدون احتساب زمین و با فرض در اختیار داشتن آن است، اما در زمانی که مشکل زمین وجود داشته باشد به ویژه در مرکز شهر، هزینه‌ها چند برابر می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه با نرخ فعلی پارکینگ، هیچ پیمانکار بخش خصوصی حاضر به سرمایه‌گذاری در این زمینه نیست، تصریح کرد: نرخ پارکینگ در شیراز حتی در مقایسه با سایر کلان‌شهرهای کشور بسیار پایین است و شهرداری نیز به تنهایی نمی‌تواند تمام هزینه‌ها را بر دوش بکشد و پاسخگوی نیازهای شهر باشد.

وی با درخواست از شورای اسلامی این شهر و فرماندار شیراز در مورد بررسی بیشتر در این زمینه و فراهم کردن بستر سرمایه‌گذاری و تشویق سرمایه‌گذاران به ورود در این بخش، خاطرنشان کرد: ورود بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در این بخش زمانی محقق می‌شود که نرخ پارکینگ‌های عمومی در حد استاندارد افزایش یابد تا سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در این بخش ترغیب شوند.

انتهای پیام/2448/صا/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول