اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی استهبان خبر داد

آغاز برداشت طلای سرخ در استهبان

مدیر جهاد کشاورزی استهبان گفت: کار برداشت مرغوب‌ترین نوع زعفران از سطح 375 ‪ هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شد.

آغاز برداشت طلای سرخ در استهبان

محمد بوستانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در استهبان اظهار داشت: هر ساله برداشت زعفران به شیوه‌های دستی و سنتی از اواسط آبان ماه تا نیمه آذر ماه در استهبان آغاز و پیش‌بینی می‌شود امسال یک‌هزار و 800 کیلوگرم زعفران خشک تولید و در هر هکتار 5 کیلوگرم برداشت ‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی استهبان بیان کرد: حدود 20 ‪ درصد از زعفران استهبان در داخل این شهرستان مصرف و مابقی به شهرستان‌های فارس و برخی از استان‌های همجوار ارسال می‌شود و تنها یک کارگاه بسته‌بندی زعفران کار صادرات آن را به خارج برعهده دارد.

وی تصریح کرد: کشت زعفران بهترین گزینه برای مناطقی است که با مشکل کمبود آب روبه‌رو هستند چراکه آبیاری زعفران در پاییز و زمستان انجام و عمده آب مورد نیاز از بارندگی‌ها تأمین می‌شود و در طول سال 3 هزار مترمکعب مصرف می‌کند.

این مقام مسئول گفت: شهرستان استهبان بزرگ‌ترین تولیدکننده زعفران استان فارس محسوب شده و به دلیل دارا بودن تنوع آب و هوایی، بسیاری از محصولات باغی و زراعی آن از جمله زعفران و انجیر دارای کیفیت عالی است که بخش گسترده‌ای از این تولیدات به کشورهای خارجی صادر می‌شود.

وی توجه کردن به سلیقه مشتریان خارجی را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: توجه به نیاز و سلیقه مشتریان در امر صادرات بسیار مهم و حیاتی است، چراکه برخی کشورها زعفران شهرستان استهبان را به دلیل عطر و طعم آن مورد استفاده قرار می‌دهند.

بوستانی تصریح کرد: زعفران استهبان به لحاظ کیفیت، عطر و طعم کم‌نظیر است، 30 درصد از آن به کشورهای حوزه خلیج فارس، اسپانیا، آلمان، فرانسه، چین، ژاپن و کره جنوبی صادر می‌شود.

وی ابراز داشت: یکی از مشکلات عمده در استهبان این است که تنها یک واحد بسته‌بندی زعفران وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی استهبان داشتن یک مرکز تحقیقات زعفران در این شهرستان و استفاده کشاورزان از پیاز اصلاح شده را بسیار ضروری دانست.

به گزارش فارس، شهرستان استهبان 175 در ‪  کیلومتری شرق شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/2448/ع30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول