اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بم:

57 هزار انشعاب برق در بم وجود دارد

فرماندار بم گفت: بیش از 57 هزار انشعاب خانگی و تجاری برق در بم وجود دارد.

57 هزار انشعاب برق در بم وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، حسین زین‌الصالحین پیش از ظهر امروز در سمینار مدیریت مصرف برق در بم اظهار داشت: با توجه به پیشرفت‌های جامعه مصرف لوازم برقی در خانواده‌ها افزایش یافته و طبق آمارها مصرف برق خانگی در ایران 2.5 برابر استاندارد جهانی است.

وی افزود: ‌علاوه بر بخش خانگی در بخش تجاری نیز مصرف بالاست که در کشور ما در مجموع‌ 37 درصد از انرژی در این دو بخش مصرف می‌شود.

زین‌الصالحین تصریح کرد: تا‌کنون روش‌های گوناگونی برای کاهش مصرف برق استفاده شده که اعمال جریمه و قطع برق مشترکان پرمصرف ‌نتوانسته راه حل مناسبی برای مدیریت مصرف برق باشد.

فرماندار بم ابراز داشت: ‌شهروندان ‌باید میزان مصرف برق لوازم خانگی را در دستور کار خود قرار داده و در خرید لوازم دقت کنند و مهم‌ترین مسئله توجه به برچسب انرژی است، زیرا چگونگی میزان مصرف برق در لوازم خانگی و نحوه کنترل مصرف با استفاده از علائم استاندارد تعریف شده در برچسب انرژی وجود دارد.

زین‌الصالحین با بیان اینکه بیش از 53 هزار انشعاب خانگی و 4 هزار انشعاب تجاری در بم واگذار شده است، گفت: طبق آمار 30 درصد مصرف برق خانوار صرف روشنایی، 25.9 درصد کولر آبی و گازی، 27.9 درصد یخچال و فریزر، 9.8 درصد وسایل صوتی و تصویری، 1.4 درصد ماشین لباسشویی و پنج درصد صرف سایر لوازم می‌شود.

وی بیان داشت: 90 درصد برق مصرفی لامپ‌های رشته‌ای به گرما و حرارت تبدیل‌ و تنها حدود 10 درصد برق مصرفی این لامپ‌ها به روشنایی تبدیل می‌شود.

فرماندار بم با اشاره به مصرف بهینه در ساعات اوج مصرف گفت: این ساعت در ایران یک ساعت و نیم قبل از اذان مغرب تا چهار ساعت بعد از آن است و در مناطق گرمسیر کشورمان علاوه بر این ساعات در بعد از ظهر‌ها ساعت 14 تا 16 مصرف برق به بالاترین حد خود می‌رسد.

وی تصریح کرد: برای کنترل مصرف برق راه حل‌هایی وجود دارد که از آن جمله می‌توان‌ به استفاده از لامپ‌های کم مصرف‌، خاموش کردن سیستم‌های سرمایشی در زمان خروج از منزل، انجام ندادن ‌فعالیت‌های گرمازا در ساعت اوج مصرف و استفاده بهینه از یخچال و فریزر و سایر لوازم خانگی اشاره کرد.

رضا رشیدی معاون هماهنگی شرکت توزیع برق جنوب استان کرمان در این همایش با تاکید بر تاثیرگذاری اصناف و بازاریان بر مصرف برق گفت: کشور ما از همه لحاظ غنی است و باید از شرایط موجود استفاده کنیم تا این ظرفیت‌ها ‌و امکانات در جهت صحیح استفاده شود.

وی اظهار داشت: اگر مردم در مصرف برق 10 درصد صرفه‌جویی و مصرف بهینه داشته باشند، کمک شایانی به اقتصاد کشور است.

رشیدی با اشاره به نصب کنتور سه زمانه در شهرستان بم عنوان کرد: نصب این کنتورها کمک خوبی به مردم شهرستان بود و این اطمینان خاطر برای مردم وجود داشته باشد که هیچ هزینه‌ای بیشتر از تعرفه‌ها از آنها دریافت نمی‌شود.

انتهای پیام/2446/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول