اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان تشریح کرد

آخرین وضعیت پروژه‌های برق و آب در جزایر شهرستان ابوموسی

استاندار هرمزگان آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی شهرستان ابوموسی را تشریح کرد.

آخرین وضعیت پروژه‌های برق و آب در جزایر شهرستان ابوموسی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی صبح امروز در نشستی که به منظور بررسی مسائل و مشکلات جزایر استان با حضور دستگاه‌های خدمات رسان برگزار شد، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی استان باید تامین و تقویت زیرساخت‌های جزایر را در اولویت امور قرار دهند.

استاندار هرمزگان ابراز داشت: اساسا هیچ کشور و جغرافیای سیاسی و غیر سیاسی بدون تکیه به مردم دوام نمی‌آورد و بدون شک وقتی در حوزه دفاعی تکیه بر قابلیت ارزشمند مردمی باشد آسیب‌ها به حداقل می‌رسند.

وی با بیان اینکه باید جزایر را به سمتی هدایت کرد که حضور مردم به عنوان رکن اصلی دفاع از سرزمین پررنگ‌تر شود، گفت: مردم ما مردان و زنان روزهای سخت هستند و از سختی‌ها هراسی ندارند بنابراین خدمت به چنین مردمی باید در اولویت باشد.

عزیزی با بیان اینکه مردم شایسته بهترین خدمات هستند خواستار تقویت زیرساخت‌ها در جزایر و خدمات‌رسانی مطلوب به جزایر و ساکنان آنجا شد.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان هرمزگان تصریح کرد: اگر چه تاکنون گام‌های خوب و موثری در جزایر برداشته شده اما تا رسیدن به جایگاه واقعی و چشم اندازی که برای جزایر در نظر گرفته‌ایم فاصله زیادی داریم.

عزیزی گفت: باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی مشکلات جزایر را به حداقل رساند، چرا که تاخیر در حل مشکلات جزایر آسیب‌زا است.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در بخش تامین و توزیع آب در جزایر عنوان کرد: طی دو ماه آینده مخزن 10 هزار متر مکعبی در ابوموسی به بهره‌برداری می‌رسد و پروژه فاضلاب این جزیره نیز تا پایان سال اجرایی می‌شود.

استاندار هرمزگان همچنین از تحویل انشعاب آب به 200 مشترک جدید در ابوموسی طی دو ماه آینده خبر داد و افزود: 45 درصد باقیمانده طرح انتقال آب ابوموسی نیز تا پایان سال به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: خط انتقال آب از آب شیرین کن به مخازن در تنب بزرگ و کوچک نیز در دهه فجر امسال انجام خواهد شد.

عزیزی با اشاره به پیگیری مسائل و مشکلات بخش برق در جزایر نیز عنوان کرد: به زودی عملیات احداث نیروگاه 12 مگاواتی در جزیره ابوموسی وارد فاز اجرایی می‌شود ضمن اینکه تا مادامی که نیروگاه جدید وارد مدار شود مولدهای فعلی با همکاری وزارت نیرو و استانداری تقویت می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: زمینی شدن شبکه برق و حل مشکل مشترکان جدید نیز به زودی حل می‌شود.

استاندار هرمزگان در ادامه از افتتاح دهیاری در جزیره فارور طی دو هفته آینده خبر داد و گفت: دهیاری‌های سیری، تنب بزرگ و تنب کوچک نیز اخیرا راه اندازی شده است.

در این نشست همچنین مقرر شد برق نیروهای مسلح در جزیره سیری توسط شرکت نفت تامین شود.

صدا و سیمای مرکز خلیج فارس نیز موظف شد تمام جزایر فاقد پوشش را تحت پوشش شبکه دیجیتال قرار دهد.

انتهای پیام/88001/ق40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول