اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

اولین و مهم‌ترین وظیفه فرمانداران برقراری امنیت است

استاندار مرکزی مهمترین وظیفه دولت را برقراری امنیت در جامعه عنوان کرد و افزود: اولین و مهم‌ترین وظیفه فرمانداران به عنوان نمایندگان حاکمیت برقراری امنیت در مناطق خود به منظور توسعه پایدار و متوازن است.

اولین و مهم‌ترین وظیفه فرمانداران برقراری امنیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمد حسین مقیمی بعد از ظهر امروز در نشست مشترک فرمانداران، شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای استان مرکزی که در استانداری مرکزی برگزار شد، اظهار داشت: مردم در سایه امنیت می‌توانند زندگی راحتی داشته باشند و باید احساس کنند که حکومت برای مردم در بخش‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی امنیت و شرایط زندگی راحت را ایجاد کرده است.

وی دومین تکلیف کارگزاران دولت را تامین نیازهای مادی و معنوی مردم عنوان کرد و افزود: کارگزاران باید تمام تلاش خود را برای ایجاد شرایط کار و فعالیت مردم در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... در سایه امنیت فراهم کنند.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه تامین معیشت مردم نیز بر عهده کارگزاران نظام است، تصریح کرد: مسئولان برای این مهم نیز باید برنامه‌ریزی کرده و از هیچ کوششی دریغ نکنند.

مقیمی ادامه داد: فرمانداران از دادن وعده‌هایی که در توان آنها نیست و فعالیت‌هایی که امکان اجرای آنها وجود ندارد، بپرهیزند و همه تلاش خود را برای حل مشکلات مردم به کار گیرند.

وی با اشاره به اینکه مدیران و مسئولان خادمان مردم هستند و مردم نیز از آنها توقع خدمت‌گزاری دارند، بیان کرد: مردم را نباید برای روزهای خاص بخواهیم و باید با مردم طوری رفتار کنیم که مردم در عمل ببینند که خدمت‌گزار هستیم.

استاندار مرکزی بر ضرورت ایجاد تعامل و ارتباط صمیمی مسئولین و مدیران با مردم تاکید کرد و ابراز داشت: مدیران می‌توانند با ارتباط با مردم، انجمن‌ها، سمن‌ها و هیئت‌ها علاوه بر آشنایی با مشکلات مردم از نظرات و راهکارهای آنها نیز بهره بگیرند.

مقیمی با اشاره به اینکه  در استان مرکزی بیش از دو هزار و 800 مدیر شهری و روستایی وجود دارد، روسا و اعضای شورای شهرها را بهترین مشاوران برای فرمانداران ذکر کرد.

وی گفت: شهرداران حاکمان محلی هستند و باید تلاش خود را برای ایجاد شهری با فضای مناسب و در شان شهروندان و ارائه چهره‌ای زیبا از شهر تلاش کنند.

در این نشست احکام شهرداران، خشکرود، هندودر، زاویه، مامونیه، محلات، پرندک، کارچان، فرمهین و آوه توسط استاندار مرکزی به آنها ابلاغ شد.

در این نشست نمایندگانی از فرمانداران، شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرستان‌های استان مرکزی مشکلات و خواسته‌های خود را مبنی بر توزیع متوازن اعتبارات، هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در سطوح استان و شهرستان، شناخت و توجه به اولویت‌های محلی و رفع مشکلات و کمبودها، ضرورت توسعه متوازن، تخصیص به موقع اعتبارات، امکان توسعه برای شهرهای جدید، جلوگیری از حاشیه نشینی، نگاه ویژه به شهرداری‌ها و... را بیان کردند.

انتهای پیام/87002/ک30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول