اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم کرج در مجلس:

قرار نیست در مذاکرات از حقوق هسته‌ای ایران کوتاه بیاییم

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: دیپلمات‌های ایرانی در مذاکره با 1+5 از حقوق مسلم ما کوتاه نمی‌آیند.

قرار نیست در مذاکرات از حقوق هسته‌ای ایران کوتاه بیاییم

محمد جواد کولیوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: کشورهای غربی در حوزه پرونده هسته‌ای ایران، انتظاراتی از ما دارند که با هیچ‌یک از قوانین بین‌المللی همخوانی ندارد.

وی تصریح کرد: طی سال‌های اخیر به هر میزان که ایران در پرونده هسته‌ای خود شفاف‌سازی می‌کرد، غربی‌ها خواسته‌های بیشتری را مطرح می‌کردند و در نهایت نیز مدعی شدند که ایران نباید به این دانش روز دست یابد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی افزود: همانطور که رهبری معظم انقلاب اسلامی تاکید فرمودند ما برای شفاف‌سازی و اعتمادسازی حتی برای مدتی فعالیت‌های هسته‌ای خود را متوقف کردیم، اما این اقدام نیز موجب نشد که غربی‌ها دست از لج‌بازی برداشته و خواسته‌های غیرقانونی و مغرضانه خود را ادامه ندهند.

کولیوند با تاکید بر اینکه موضوع پرونده هسته‌ای ایران یک بحث فنی و صرف فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان نیست، گفت: غربی‌ها این پرونده را برای مقابله با ایران بهانه‌ کرده‌اند و امروز افکار عمومی جهان به خوبی بازی‌های سیاسی برخی کشورهای غربی را درک می‌کنند.

*اصول و مواضع ایران در سیاست خارجی تغییری نکرده است

وی در پاسخ به این پرسش که دیپلمات‌های ایرانی در مذاکره با 1+5 باید چه رویکردی را اتخاذ کنند، گفت: اصول و مواضع ما در سیاست خارجی و دست‌یابی به حقوق ایران تغییری نکرده و این موضوع را هم دولت جدید و هم تیم مذاکره‌کننده جدید بارها مورد تاکید قرار داده‌اند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی افزود:‌ با توجه به اینکه طرف‌های مذاکره به دنبال حل پرونده هسته‌ای به صورت مسالمت‌آمیز نیستند، طبیعی است که در این دوره نیز کارشکنی‌هایی انجام می‌دهند.

کولویند اظهار داشت: اگر ما از مواضع خود عقب‌نشینی کنیم، نمایندگان کشورهای عضو 1+5 از این فرصت برای افزایش خواسته‌های غیرمنطقی خود استفاده خواهند کرد.

وی در پایان گفت: بنابراین ما باید در مذاکرات آتی همچنان بر مواضع خود مقتدرانه تاکید کرده و از موضع عزت از منافع ملی و حقوق مسلم ایران دفاع کنیم.

انتهای پیام/2302/ق30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول