اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

ایجاد ثبات و بهبود فضای کسب و کار مشکلات اشتغال را حل می‌کند

استاندار مرکزی گفت: ایجاد ثبات و بهبود فضای کسب کار اولویت برنامه‌های دولت یازدهم است که می‌تواند مشکلات اشتغال را حل کند.

ایجاد ثبات و بهبود فضای کسب و کار مشکلات اشتغال را حل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمدحسین مقیمی شامگاه دوشنبه در نشست با اعضاء خانه صنعت و معدن استان مرکزی افزود: حل مشکلات اقتصادی جامعه، بهبود فضای کسب و کار و همچنین بهبود وضعیت معیشتی مردم در اولویت برنامه‌های دولت است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال به یک ثبات نسبی برسیم. 

وی تصریح کرد: استان مرکزی استانی با ویژگی‌های خاص صنعتی است و مردم استان نیز از نظر فن، حرفه، تکنولوژی، محیط زیست و اشتغال متاثر از این صنعت هستند.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: مردم استان مرکزی اثرات صنعت را به صورت مستقیم بر روی جامعه، اقتصاد و فرهنگ خود احساس می‌کنند.

مقیمی با گلایه از اینکه متاسفانه در برخی از شهرهای صنعتی استان فقط ماشین آلات صنعتی وجود دارد و رابطه صنعتی بین مردم و صنعت ایجاد نشده است، اظهار داشت: خوشبختانه در شهر دلیجان صنعتگران با صنعت گره خورده‌اند ولی در اراک این رابطه شکل نگرفته است و خدمات و امکاناتی که باید به صنعتگران داده شود یا وجود ندارد و یا پاسخگوی نیاز صنایع نیست.

وی بیان کرد: درصد خاصی از مشکلات عمده صنایع در استان با هم اندیشی و تعامل با صنعتگران قابل حل است و مواردی مانند بیمه، مالیات و گمرک عمومی است که در سطح کلان باید حل شود.

استاندار مرکزی از آمادگی ایجاد شهرک ریلی در یکی از شهرک‌های موجود استان و راه‌اندازی رشته‌های مورد نیاز صنایع ریلی در استان خبر داد و ادامه داد: آمادگی برگزاری جلسات با صنایع استان به صورت مستمر وجود دارد ولی باید توجه شود که جلسات باید به صورت هدفمند و با دستور کار قبلی برگزار شود.

مقیمی با بیان اینکه استان مرکزی با توجه به صنایع موجود در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته است گفت: لازمه قرار گرفتن استان در جایگاه واقعی خود با توجه به صنایع موجود نیاز مالی نیست بلکه با به کارگیری تمام امکانات و فکر می‌توان این جایگاه را ارتقا داد.

وی بیان داشت: در صورت ارتقاء جایگاه استان دیگر نباید مشکل بیکاری در استان وجود داشته باشد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه عمده قراردادهای تحقیقاتی صنایع استان با دانشگاه‌های خارج از استان است، افزود: باید تلاش شود در حد توان پروژه‌های تحقیقاتی صنایع در دانشگاه‌های استان انجام شود.

مقیمی تصریح کرد: ارتقاء نقش دانشگاه‌های استان در تحقیقات و پژوهش‌های صنعتی، بسیاری از مشکلات بخش صنعت استان را حل خواهد کرد و توسعه استان شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام/87002/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول