اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نخستین همایش آخوند کاشی:

همایش آخوند کاشی نشانگر ظرفیت‌های‌ فرهنگی کاشان است

مسئول کمیته اجرایی نخستین همایش آخوند کاشی، برگزاری همایش‌هایی نظیر همایش بزرگداشت ملامحمد آخوند کاشی را نشانگر ظرفیت‌های گسترده این شهرستان به خصوص در عرصه فرهنگی قلمداد کرد.

همایش آخوند کاشی نشانگر ظرفیت‌های‌ فرهنگی کاشان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمد مهدی صباغی امشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از بهترین دستاوردهای برگزاری نخستین همایش علامه ملامحمد آخوند کاشی در خارج از محدوده شهرستان کاشان و در آستان مقدس نخستین سفیر اهل بیت(ع) ایران در مشهد اردهال کاشان، بررسی داشته و نداشته‌ها و زیرساخت‌های چنین همایش‌هایی در آستان مقدس علی بن امام محمد باقر(ع) به عنوان یک مرکز فرهنگی مذهبی است.

وی افزود: برگزاری نخستین همایش آخوند کاشی در آستان مقدس علی بن امام باقر(ع) تجربه موفقی بود که توانست نقاط منفی، چالش‌ها و مشکلات موجود را برای برگزاری همایش‌ها و کنگره‌هایی از این دست در آینده را به مسئولان معرفی نماید تا برای اجرای همایش‌ها و کنگره‌ها امکانات لازم را برای احداث سالن‌های همایش و امکانات و زیرساخت‌های مورد نیاز را در آستان مقدس فراهم کنند.

رئیس اداره ارشاد اسلامی کاشان، معرفی علی بن امام محمد باقر(ع) و زدودن غبار گمنامی از این امامزاده واجب‌ا‌لتعظیم در مشهد اردهال به عنوان یکی از مراکز فرهنگی مذهبی منطقه کاشان، پوشش خبری گسترده و اهتمام رسانه‌ای قابل تقدیر برای معرفی فعالیت‌های گسترده عمرانی در آستان مقدس علی بن امام محمد باقر(ع) و فراهم کردن زمینه مشارکت‌های مردمی و خیران در امر توسعه حرم مطهر را از جمله دستاوردهای این همایش برشمرد.

صباغی همچنین، امکان برگزاری همایش‌ها و کنگره‌هایی از این دست در خارج از مراکز علمی و دانشگاهی در مرکز شهرستان، ارزیابی امکانات و زیرساخت‌های منطقه برای برگزاری همایش و کنگره‌های ملی و حتی بین‌المللی، ایجاد هم‌افزایی مراکز علمی و حوزوی و فرهنگی برای برگزاری همایش‌های آینده در شهرستان و محک خوردن توان شهرستان در اجرای همایش‌ها و کنگره‌ها آینده منطقه‌ای، استانی، کشوری و حتی فراملی را از دیگر دستاوردهای نخستین کنگره آخوند کاشی اعلام کرد.

مسئول کمیته اجرایی نخستین همایش آخوند کاشی در ادامه از همکاری نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه، فرماندار ویژه، رؤسای دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه شهرستان کاشان و مسئولان آستان مقدس علی بن امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال تقدیر کرد.

نخستین همایش فقیه و حکیم عارف نامی ملا محمد آخوند کاشی توسط شورای فرهنگ عمومی کاشان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان و با همکاری دانشگاه پیام نور استان اصفهان، دانشگاه کاشان و دانشگاه پیام نور این شهرستان به مدت دو روز در آستان مقدس علی بن امام محمد باقر(ع) مشهد اردهال، روستای جوشقان استرک و مصلی بقیةالله‌الاعظم کاشان برگزار شد.

انتهای پیام/2406/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول