اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله امامی کاشانی:

آخوند کاشی در آسمان‌ها معروف و در زمین گمنام است

امام جمعه موقت تهران از آخوند کاشی به عنوان یکی از حکیمان و عارفان برجسته اما گمنام نام برد.

آخوند کاشی در آسمان‌ها معروف و در زمین گمنام است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله محمد امامی کاشانی بعد از ظهر امروز در حاشیه همایش آخوند کاشی در جوار بارگاه علی ابن امام محمد باقر (ع) در مشهد اردهال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آخوند ملا‌محمد کاشانی معروف به آخوند کاشی حکیم و عارف قرن 13 هجری قمری شخصیتی خداپرست و در اخلاص مردی فوق‌العاده بود.

وی افزود: در محضر چنین شخصیتی شاگردان زیاد و برجسته‌ای با نفس این عارف و حکیم برجسته رشد کردند و از محضر بابرکت وی و نفس گرم او بهره‌مند شدند و از وجود او بهره‌های زیادی گرفتند به طوری که هر یک از شاگردان مرحوم آخوند کاشی در حوزه‌های علمیه منشاء اثر بودند.

امامی کاشانی با اشاره اینکه مرحوم آخوند کاشی از جوشقان استرک کاشان برای ادامه تحصیلات به اصفهان آمدند یادآور شد: این حکیم گرانقدر به لحاظ اخلاق یکی از اسوه‌های دینی و اخلاقی زمان خود بود و در اصفهان نیز شاگردان برجسته و ممتازی را تربیت کرد که هر یک از آنان به عنوان شخصیت‌های مهم دینی مطرح شدند.

امام جمعه موقت تهران اخلاص و توجه تمام عیار به خداوند را از مهمترین ویژگی مرحوم ملا محمد آخوند کاشی اعلام و خاطرنشان کرد: دور از هرگونه خود بزرگ‌بینی و توجه تمام عیار به خداوند از او شخصیتی برجسته ساخته است.

وی همچنین با اشاره به ریاضت آخوند کاشی در عرفان افزود: مرحوم ملا محمد آخوند کاشانی معروف به آخوند کاشی به قدری در عرفان ریاضت کشیده بود که با وجود اینکه در دنیا بود اما گویا چنین شخصیتی در دنیا وجود ندارد.

امام جمعه موقت تهران افزود: آخوند کاشی از جمله افرادی است که باید گفت در آسمان‌ها معروف است و در زمین ناشناخته باقی مانده است.

نخستین همایش فقیه و حکیم عارف نامی ملا محمد آخوند کاشی از امروز نهم آبان به مدت دو روز در آستان مقدس علی ابن محمد باقر(ع) مشهد اردهال آغاز شده و با برگزاری مراسم ویژه در روستای جوشقان استرک زادگان این عالم ربانی و در مصلی بقیه‌الله الاعظم کاشان برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/2406/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول