اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله امامی کاشانی مطرح کرد

«آخوند کاشی» شخصیت برجسته و ناشناخته جهان تشیع

امام جمعه موقت تهران، ملامحمد آخوند کاشی را یکی از شخصیت‌های برجسته و البته ناشناخته جهان تشیع دانست.

«آخوند کاشی» شخصیت برجسته و ناشناخته جهان تشیع

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله امامی کاشانی در نخستین روز کنگره آخوند کاشی در مشهد اردهال این شهرستان اظهار داشت: عالم عارف و استاد اخلاق ملا محمد آخوند کاشی یکی از علمای برجسته‌ای است که کمتر به جامعه معرفی شده است.

وی خاطرنشان کرد: آخوند کاشی شخصیتی است که هنگام نماز نشانه‌های ورع در او مشهود بوده و حتی به نقلی صدای استخوان‌های وی هنگام ادای این فریضه الهی به گوش می‌رسیده است.

امام جمعه موقت تهران با تقدیر از مسئولان برگزاری این کنگره بیان داشت: برگزاری همایش‌هایی از این دست می‌تواند در شناساندن و معرفی اسوه‌های اصلی دین نظیر آخوند کاشی به جامعه و نسل جوان کنونی و آینده نقش مؤثری را ایفا کند.

امامی کاشانی تأکید کرد: برگزاری این کنگره برای برگزارکنندگان آن که در راستای معرفی یکی از شخصیت‌های مؤثر جهان تشیع صورت گرفته می‌تواند برکات زیادی را به همراه داشته و باقیات‌ صالحاتی را در پرونده آنان ثبت و ضبط کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تعابیر قرآنی در مورد انسان‌های خوب و بد اشاره و خاطرنشان کرد: در قرآن همواره از انسان‌ها و شخصیت‌های بزرگی نظیر یونس، یوسف و موسی و... یاد شده اما از انسان‌های بدکردار تنها در هنگام نبرد با انسان‌های خوب نام برده شده است.

امامی کاشانی با ذکر نمونه‌هایی از تعبیر کلام وحی در خصوص انسان‌های بدکردار اضافه کرد: در قرآن در سوره «تبت» شخصی به نام ابی‌لهب مورد نفرین قرار گرفته و به واسطه اعمالش سزاوار لعنت دانسته می‌شود.

انتهای پیام/2406/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول