اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جامعةالمصطفی اعلام کرد

برگزاری نوزدهمین المپیاد قرآن و حدیث المصطفی با شرکت طلاب ‌82 ملیت

معاون فرهنگی تربیتی جامعةالمصطفی از برگزاری نوزدهمین المپیاد قرآن و حدیث المصطفی با شرکت طلابی از 82 ملیت خبر داد.

برگزاری نوزدهمین المپیاد قرآن و حدیث المصطفی با شرکت طلاب ‌82 ملیت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمدرضا صالح عصر امروز در نشست خبری نوزدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی اظهار کرد: انقلاب اسلامی سبب شد قرآن از مهجوریت خارج شده و به متن زندگی مردم وارد شود به طوری که دروس قرآنی به طور گسترده وارد نظام آموزشی شدند و زمینه تربیت میلیون‌ها نفر قاری و حافظ قرآن را به وجود آورد.

وی افزود: جامعةالمصطفی العالمیه به عنوان حوزه‌ای بین‌المللی رسالت اصلی خود را معرفی و عرضه مفاهیم قرآنی به میلیون‌ها عاشق معارف ناب الهی در سراسر کشورها می‌داند.

معاون فرهنگی تربیتی جامعةالمصطفی این مرکز را مهمترین نهاد در زمینه معرفی اندیشه دینی و انقلابی نظام در عرصه بین‌المللی دانست و خاطرنشان کرد: المصطفی امروز در کشورهای مختلف به تربیت خادمان قرآن مانند قاریان و مفسران اشتغال دارد و مراکز و نهادهای گوناگون قرآنی را تاسیس کرده است.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از 300 دارالقرآن در سراسر جهان توسط جامعة المصطفی تاسیس شده و ترجمه قرآن به زبان‌های مختلف هم از جمله برنامه‌ها محسوب می‌شود.

صالح ترجمه کتاب‌های حدیثی و روایی اهل بیت(ع) به ده‌ها زبان خارجی توسط دانش‌آموختگان المصطفی را مورد توجه قرار داد و افزود: خدمات چشمگیر خادمان قرآنی این مرکز به حدی است که امروز تبلیغات گسترده مخالفان علیه تشیع که به قرآن بی‌توجه هستند رنگ باخته است.

معاون فرهنگی تربیتی جامعةالمصطفی عنوان داشت: نوع ورود و پردازش به مباحث قرآنی توسط جمهوری اسلامی و المصطفی به گونه‌ای بوده که عمق فراوان علمی داشته و مسائل کاربردی را مورد توجه قرار داده است و حوزه‌های علمیه شیعی در بیش از 70 کشور جهان به فعالیت‌های خود بر همین اساس ادامه می‌دهند.

وی اضافه کرد: المپیاد قرآن و حدیث المصطفی یک نمونه از این فعالیت‌های گسترده به شمار می‌رود؛ هدف ما این است که نام پیامبر اعظم(ص) بر این المپیاد سایه بیندازد و همگان بدانند که بزرگ‌ترین رویداد قرآنی و حدیثی جهان اسلام به این نام مزین شده است.

صالح با بیان اینکه گستره جغرافیایی، تنوع ملیتی مخاطبان و گوناگونی علمی و رشته‌های این المپیاد بی‌نظیر است، گفت: در برنامه‌ریزی‌های سال جاری مقرر شده که از 82 ملیت در این المپیاد شرکت کنند و بر اساس آمارها تاکنون در داخل کشور بیش از دو هزار نفر ثبت نام کرده‌اند و پیش‌بینی ما این است که این آمار تا 10 هزار نفر برسد.

معاون فرهنگی تربیتی جامعةالمصطفی خاطرنشان کرد: آثار شرکت‌کنندگان به پنج زبان فارسی، عربی، انگلیسی، فرانسه و اردو دریافت می‌شوند.

وی توسعه و تعمیق فرهنگ انس با قرآن کریم، حدیث، ادعیه و زیارات را به عنوان مجموعه‌ای به هم پیوسته در میان طلاب جامعةالمصطفی نخستین هدف برگزاری المپیاد قرآن و حدیث دانست و تصریح کرد: از دیگر اهداف می‌توان به گسترش نهضت و فرهنگ ثقلین در عرصه بین‌المللی، شناسایی استعدادهای حوزوی و طلاب توانمند در عرصه‌های قرآنی و حدیثی و گسترش معارف نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه اشاره کرد.

صالح شعار المپیاد امسال را مورد توجه قرار داد و افزود: «قرآن و سبک زندگی» شعار نوزدهمین دوره المپیاد قرآن و حدیث المصطفی است که بر اساس تاکیدات رهبری مبنی بر شناخت سبک زندگی صحیح اسلامی تعیین شده زیرا اعتقاد داریم توحید، عدالت، حکومت صالحان، نیکوکاری و نیز علم و دانش از محورهای اصلی حیات طیبه یا همان بهترین سبک زندگی هستند.

معاون فرهنگی تربیتی جامعةالمصطفی بیان داشت: سبک زندگی اسلامی باید با مرجعیت قرآن و حدیث تعیین شود.

وی با بیان اینکه هر ساله یکی از شخصیت‌های تاثیرگذار بین‌المللی قرآنی در المپیادهای المصطفی تجلیل و معرفی می‌شود، گفت: در گذشته از شخصیت‌های موثر قرآنی در حوزه بین‌المللی مانند حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی و آیت‌الله سبحانی تجلیل صورت گرفت و امسال هم این رویه را خواهیم داشت.

انتهای پیام/78004‌/ش40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول