اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‎فقیه در سپاه استان سمنان:

هدف دشمنان بیگانگی مردم با آموزه‌های قرآن است

مسئول نمایندگی ولی‎فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: یکی از توطئه‌های دشمنان اسلام و قرآن، فاصله‎ گرفتن مردم از مفاهیم و معارف ناب و ارزشمند قرآن است و آنها می‌خواهند مردم را با آموزه‌های قرآنی بیگانه کنند.

هدف دشمنان بیگانگی مردم با آموزه‌های قرآن است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر رعایتی صبح امروز در آیین اختتامیه مسابقات نیمه نهایی قرآن کریم که با حضور پاسداران و سربازان وظیفه و حافظان و قاریان قرآن در حسینیه ثارالله این سپاه برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم‎الحرام و تأکید بر اهمیت عمل به مضامین نورانی قرآن کریم اظهار کرد: حافظان و قاریان قرآن مایه فخر و مباهات شیعیان هستند.

وی با بیان اینکه هدایت و سعادت بشریت در گرو عمل به فرامین و دستورات قرآن کریم است، افزود: نه تنها قاریان و حافظان بلکه بر همگان لازم و ضروری است که تنها به خواندن ظاهری قرآن اکتفا نکنیم.

مسئول نمایندگی ولی‎فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان بیان کرد: قاریان قرآن باید با توجه کامل به معانی و مفاهیم قرآن آن را تلاوت کنند؛ به عبارتی دیگر باید در آیات تفکر و تدبر کنند و آنچه فرا می‌گیرند را به دیگران نیز بیاموزند.

رعایتی گفت: اسلام با توجه به روایات و احادیث موجود از ائمه اطهار (ع) تأکید ویژه‌ای بر عمل به قرآن کرده است.

وی افزود: حتماً شنیده‌اید که حتی هیتلر که یکی از جانیان و قاتلان بزرگ بشریت است؛ در خصوص قرآن گفته است که آن کشوری که قرآن در اختیار دارد هیچ‎کس را یاری مقابله مردم آن کشور نیست.

مسئول نمایندگی ولی‎فقیه در سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان تأکید کرد: یکی از توطئه‌های دشمنان اسلام و قرآن فاصله‎گرفتن مردم از مفاهیم و معارف ناب و ارزشمند قرآن است و می‌خواهند مردم را با آموزه‌های قرآنی بیگانه کنند.

رعایتی افزود: نباید بگذاریم دشمنان به اهداف شوم خود دست یابند و لازمه آن بصیرت، هوشیاری و زمان‌شناسی است.

بر اساس این گزارش؛ اسامی نفرات برتر مسابقات نیمه نهایی قرآن کریم نیز اعلام شد و راضیه امین و زینب مطهری‌نیا در رشته حفظ، طاهره شاه‌حسینی و فاطمه محمدتقی در رشته تحقیق و سمیه بختیاری در رشته ترتیل به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

همچنین محمدتقی سعدالدین، محمد ذوالفقاری و حسین مطواعی در رشته حفظ، محمد جواد قاسم‌پور و محمد حکیمی در رشته تحقیق، حمید ملکیان و محمد امیری در رشته اذان و رضا عماد‌دالدین، مهدی محمودآبادی، هادی بنائیان، محمد کریمی و سیدمحمود راسخی در رشته ترتیل به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

لازم به ذکر است؛ مسابقات نهایی قرآن کریم ویژه برادران اواخر آذر ماه و ویژه خواهران در اسفند ماه در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2249/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول