اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج سازندگی فارس خبر داد

توزیع محصولات بدون واسطه در 4 نقطه شیراز

مسئول بسیج سازندگی سپاه فجر فارس گفت: در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی فارس بنا دارد با خرید محصولات اساسی از تولیدکننده و حذف واسطه‌ها، این کالاها را با قیمت ارزان در اختیار مردم قرار دهد.

توزیع محصولات بدون واسطه در 4 نقطه شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد جواد عسگری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در همین هفته نمایشگاه بسیج سازندگی در خیابان زند راه‌اندازی می‌شود تا محصولات اقتصاد مقاومتی به مدت یک هفته با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد.

وی افزود: در همین زمینه بنا داریم میوه مورد نیاز مردم را با هماهنگی شرکت پگاه و سازمان تعاون روستایی خریداری کنیم تا دست واسطه کوتاه شده و در اختیار مصرف‌کننده قرار گیرد.

به گفته وی، برای توزیع این محصولات مقرر شده شهرداری شیراز چهار نقطه را برای فروش محصولات اقتصاد مقاومتی در اختیار بسیج سازندگی قرار دهد.

عسگری در ادامه خاطرنشان کرد: پیگیری مسائل مرتبط با اقتصاد مقاومتی که از منویات مقام معظم رهبری است با توجه به توطئه‌های اقتصادی دشمن مورد توجه جدی بسیج سازندگی فارس قرار دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به فشارهایی که دشمن در عرصه اقتصادی به وجود آورده و جنگ اقتصادی که ایجاد شده مقام معظم رهبری ماموریت‌های چند گانه‌ای را به بسیج محول کردند.

عسگری بیان کرد: الگوسازی، نخستین هدف اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال، اهداف بعدی آن هستند.

وی بیان کرد: در همین زمینه عرصه‌های اقتصاد مقاومتی در 12 آیتم فعال شد و حدود 50 میلیارد تومان اعتبار از سوی سپاه فارس به اقتصاد مقاومتی اختصاص یافت و در میان شهرستان‌های این استان تقسیم شد.

عسگری ابراز داشت: به دستور فرمانده سپاه فجر این اعتبارات اعم از قرض‌الحسنه و عقود اسلامی به اقتصاد مقاومتی تزریق شد.

ارائه ویزیت رایگان به 3 هزار نفر در روستاهای فارس

مسئول بسیج سازندگی فارس در ادامه گفت: بسیج سازندگی این استان در شش ماهه نخست سال جاری برای بیش از 3 هزار نفر در سطح روستاهای محروم با ویزیت رایگان خدمات پزشکی ارائه و آنان را به مبادی مربوطه برای پیگیری و درمان معرفی کرد.

وی افزود: اعزام 65 تیم پزشکی به مناطق محروم در قالب 324 نیرو پزشک و کادر پزشکی در همین راستا انجام شد.

برپایی بیمارستان صحرایی در شهرستان داراب به مدت یک هفته و انجام امور پزشکی توسط این بیمارستان از دیگر مواردی بود که عسگری به آن اشاره کرد.

وی سپس ادامه داد: 3 هزار و 160 دانشجو در اردوهای جهادی 14 روزه و هزار و 661 نفر نیز در اردوهای هفت روزه سازندگی و محرومیت‌زدایی شرکت کردند.

عسگری اضافه کرد: 204 فرهنگی و طلبه در اردوهای هجرت و 23 هزار و 640 نفر در اردوهای یک روزه محلات و دانش‌آموزی در امر سازندگی و محرومیت‌زدایی حضور داشتند.

حضور 251 مهندس و متخصص بسیجی در اردوهای سازندگی و محرومیت‌زدایی دیگر موردی بود که مورد اشاره عسگری قرار گرفت.

عسگری بیان کرد:  12 هزار دانش‌آموز در اردوهای طرح هجرت 10 روزه  به کارگیری شدند و 280 کارمند نیز در اردوهای یک روزه در امر سازندگی و محرومیت‌زدایی مشارکت داشتند.

احداث حوضچه بتنی پرورش ماهی، راه‌اندازی تعاونی‌های تولیدی و توزیعی، واحدهای ترویجی مرغ بومی، مرکز ترویجی یک‌هزار و 500 قطعه‌ای، کارگاه تولیدی کمپوست خانگی، کارگاه پرورش قارچ، واحدهای دام سبک و سنگین، واحدهای فرآوری، زنبورداری از دیگر اقدامات بسیج سازندگی فارس بود که به گفته وی در راستای اقتصاد مقاومتی انجام شده است.

عسگری تصریح کرد: کار در این زمینه از ابتدای مرداد ماه در شهرستان‌ها عملیاتی شد و بسیجیان در بحث دریافت وام ورود پیدا کردند و پس از مراجعه به بسیج سازندگی شهرستان از طریق بانک مهر اقتصاد تسهیلات دریافت کردند.

به گفته وی، نظارت دقیقی برای جلوگیری از انحراف اعتبارات صورت گرفت چرا که در سال‌های گذشته در استان فارس انحراف اعتبارات در موارد متعددی گزارش شده بود.

وی ادامه داد: در شهرستان‌های سپیدان، فیروزآباد، شیراز، استهبان، آباده، خرم بید و مرودشت و اقلید بحث کشت زعفران را دنبال کردیم.

فعال شدن 10 قرارگاه جهاد اقتصادی تا پایان سال

عسگری بیان کرد: چهار قرارگاه جهاد اقتصادی در فارس راه‌اندازی شد و زمین‌هایی که در اختیار پادگان‌ها بود به این امر اختصاص یافت.

وی ابراز داشت: قرارگاه جهاد اقتصادی شهید اعتمادی سپیدان نخستین مورد است که در زمینه پرورش اردک، کبک و بلدرچین، نیمچه فعال شده و  دومین قرارگاه خاتم‌الانبیا فیروزآباد است که ظرفیت تولید 30 هزار قطعه بلدرچین، کبک، مرغ بومی و ... را دارد.

سومین قرارگاه جهاد اقتصادی که مورد اشاره وی قرار گرفت، اردوگاه شهدای دانش‌آموز شیراز بود که به گفته عسگری در زمینه پرورش ماکیان و بلدرچین، شتر مرغ و موارد دیگر فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: چهارمین قرارگاه را در مرودشت در دستور کار داریم و تا پایان سال 10 قرارگاه جهاد اقتصادی را فعال می‌کنیم.

مسئول بسیج سازندگی فارس در ادامه گفت: 80 حوضچه ماهی در فارس فعال شد و 200 هزار بچه ماهی در اختیار آنان قرار گرفت که برآورد می‌کنیم به تولید 200 تن ماهی در سال منتهی شود.

راه‌اندازی بیش از 190 واحد پرورش مرغ بومی با تولید 315 هزار قطعه مرغ و تولید بیش از 700 تن گوشت سفید در هر دوره دیگر موردی بود که عسگری بیان کرد و افزود: 2 هزار و 700 کلنی زنبور عسل با تولید سالانه 40 تن عسل راه‌اندازی شد.

وی سپس ابراز داشت: راه‌اندازی 150 کارگاه کود ورمی کمپوست، 110 واحد جوجه کشی با ظرفیت بیش از 600 هزار قطعه جوجه در سال، راه‌اندازی  56 واحد گلخانه‌ای، 500 واحد پرورش دام سبک و سنگین و بیش از 10 واحد کارگاه فرآوری میوه و سبزیجات در همین زمینه قابل اشاره است.

اولویت داشتن بسیج سازندگی در واگذاری پروژه‌های ادارات بنابر مصوبه هیئت دولت موردی بود که عسگری آن را تبیین کرد و ادامه داد: در ابتدای سال جاری 42 پروژه عمرانی با اعتبار 850 میلیون تومان در مناطق محروم شروع شد که الان آماده افتتاح شده و در آینده نزدیک نیز با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا پروژه‌های محرومیت‌زدایی با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد تومان در دستور کار است.

به گفته وی، از پروژه‌های آماده افتتاح، 10 خانه بهداشت، دو گلزار شهدا، یک راه روستایی، 16 مسجد و حسینیه، احداث یک پل، یک زمین ورزشی، 10 غسالخانه، یک کتابخانه در مرحله اول به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: در جزیره هنگام قشم نیز یک خانه عالم، سالن ورزشی چند منظوره و غسالخانه ساخته شد.

اشاره به قرارداد منعقد شده با آبفا روستایی به مبلغ 3 میلیارد و 178 میلیون ریال بوده که در بحث آبرسانی به روستاها در همین نشست توسط وی توضیح داده شد و اینکه اردوی جهادی بسیج حتی در مناطق سنی‌نشین سیستان و بلوچستان نیز کار فرهنگی و محرومیت‌زدایی را انجام می‌دهد که در ایجاد وحدت در منطقه بسیار موثر بوده است.

انتهای پیام/2448/صا40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول