اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین خبر داد

برپایی دوره‌های پیشگیری از بیماری‌های حیات وحش در قزوین

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: برای آشنایی کارشناسان با بیماری‌های حیات وحش و راه‌های پیشگیری از شیوع آن، این اداره کل دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند.

برپایی دوره‌های پیشگیری از بیماری‌های حیات وحش در قزوین

علی فرهادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: محیط زیست استان برای آشنایی کارشناسان با بیماری‌های حیات وحش و راه‌های پیشگیری از شیوع آن اقدام به برگزاری یک دوره آموزشی به مدت 24 ساعت با مشارکت اداره کل دامپزشکی استان کرده است.

فرهادی تصریح کرد: در این دوره آموزشی کارشناسان و کارکنان دو دستگاه با مباحثی همچون بیماری‌های شایع حیات وحش به ویژه بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، راه‌های تشخیص این بیماری‌ها و علایم آن در حیوانات و انسان، امحای بهداشتی لاشه حیوانات، نگهداری از حیوانات وحشی در اسارت، روش‌های زنده‌گیری و نحوه جابجایی حیوانات وحشی و استفاده از GIS در تهیه بانک اطلاعاتی دام و طیور و شیوه‌های پایش این سیستم آشنا شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین بیان کرد: در همین راستا فراگیران برای آشنایی با اصول نمونه‌برداری و کالبد گشایی و شیوه‌های مدرن ذبح شرعی از کشتارگاه صنعتی دشت بره قزوین واقع در روستای لیا بازدید کردند.

وی افزود: کشتارگاه صنعتی دام دشت بره در سال 1387 در زمینی به مساحت 17 هکتار با سطح زیربنای بیش از 13 هزار متر مربع توسط بخش خصوصی احداث شده است.

فرهادی تأکید کرد: این کشتارگاه با برخورداری از پیشرفته‌ترین تجهیزات، ظرفیت لازم برای کشتار 300 رأس گاو و هزار رأس گوسفند در هر شیفت را دارا است و در حال حاضر بیش از 300 نفر به صورت مستقیم و پیمانکاری در این مرکز مشغول به کار هستند.

مدیرکل محیط زیست قزوین در پایان گفت: این کشتارگاه تنها کشتارگاه صنعتی در استان قزوین و بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین کشتارگاه صنعتی در منطقه بوده و مطابق با آخرین استانداردهای بین‌المللی برای تولید بهترین محصول با کیفیت بالا و زیر نظر متخصصان دامپزشکی در حال فعالیت است و برای جلب رضایت مشتریان و تأمین سلامت جامعه بر کشتار بهداشتی و ذبح اسلامی زیر نظر کارشناسان دینی تأکید دارد.

انتهای پیام/2667/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول