اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دشتی:

مسیر آبراه‌های بسته شده باید بازگشایی شود

فرماندار دشتی گفت: در شهرهای شهرستان مسیر آبراه‌هایی که توسط کشاورزان مسدود شده است، باید بازگشایی شود.

مسیر آبراه‌های بسته شده باید بازگشایی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، سید علی هاشمی صبح امروز در جلسه مدیریت بحران شهرستان دشتی تاکید کرد: ادارات راه و شهرسازی، منابع آب، شهرداری‎های شهرهای شهرستان نسبت به رفع انسداد مسیر آبروها، پل‌ها و دره‌های فصلی با اخذ حکم از دادستان شهرستان اقدام کنند.

فرماندار شهرستان دشتی افزود: از امروز شاهد یک سامانه بارشی در منطقه خواهیم بود و تا پایان روز جمعه ادامه خواهد داشت و عمدتاً حوزه تحت تاثیر آن مناطق جنوبی و شمالی استان است.

وی ادامه داد: برآورد اولیه حاکی است که در چند روز آینده 260 میلی‌متر بارندگی در استان خواهیم داشت.

هاشمی اضافه کرد: وظایفی که شورای مدیریت بحران عهده‌دار هستند آمادگی برای مقابله با این بحران و به حداقل رساندن خسارت‌های احتمالی است.

وی یادآور شد: وظیفه ماموریت هر اداره مشخص است و چنانچه حادثه در یکی از شهرستان‌های استان به وجود آید وظیفه همه ماست تا به یاری همدیگر بشتابیم همانطور که در زلزله بیستم فروردین ماه در شهر شنبه به وقوع پیوست و همه به ما کمک کردند.

هاشمی بازگشایی مسیر آبراه دره شور گنخک را مورد تاکید قرار داد و افزود: افرادی مسیر این آبراه را انحراف داده و به یک دهانه پل دیگر هدایت کرده‌اند که در صورت سیل ممکن است این پل شکسته شود و مسیر راه خوزستان به بندرعباس در این مسیر بسته خواهد شد بنابراین لازم است هر چه سریع‌تر مسیر پل‌ها بازگشایی شود.

رئیس مدیریت بحران شهرستان دشتی با اشاره به اینکه شهرداران نسبت به مسیر آبراه‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند، گفت: در شهرهای شهرستان هر مسیری که توسط کشاورزان مسدود شده است باید بازگشایی شود و تمام آبراه‌ها باید باز باشد تا در صورت بارندگی شاهد خساراتی در شهرستان نباشیم.

وی از بخشداران خواست تا دهیاران را در جریان بارندگی قرار دهند و از امور عشایر نیز خواست تا به عشایر اطلاع‌رسانی کنند.

هاشمی از تمام دستگاه‌های شهرستان خواستار لغو ماموریت و مرخصی پرسنل تا پایان هفته جاری شد و گفت: تمام ادارات باید خودروهای سبک و سنگین خود را نسبت به بحران احتمالی آماده کنند.

وی خطاب به امور عشایر افزود: سه تانکر امور عشایر باید تعمیر و آماده خدمت‌دهی به مردم باشد و شبکه بهداشت و درمان نسبت به تهیه دارو اقدام کند.

رئیس مدیریت بحران شهرستان دشتی خاطرنشان کرد: در زمان بحرانی پیامک در ارتباط با بحران حکم کتبی را دارد و ادارات نسبت به این پیامک‌ها توجه داشته باشند.

وی توجه به مسیر راه حسین زائری در زمان بارندگی را مورد تاکید قرار داد.

فرماندار دشتی از ادارات مخابرات، گاز، آب و برق خواست که نسبت به وظایفی که برعهده دارند آماده ارائه خدمت‌دهی به مردم باشند.

هاشمی تاکید کرد: شهرداران نسبت به اطلاع‌رسانی به منازل واقع در مسیر سیل اقدام و شبکه بهداشت و درمان نسبت به اقلام دارویی، هلال‌احمر نسبت به پیشگیری اقلام غذایی و پوشاک اقدام کنند.

هاشمی در ادامه محمد شهابی را به عنوان سرپرست اداره گاز شهرستان دشتی معرفی کرد.

انتهای پیام/66001/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول