اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز:

سرمایه‌گذاری در صنعت و تولید مشکل بیکاری استان فارس را حل می‌کند

امام جمعه شیراز با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بخش تجارت و بازرگانی، سرمایه‌بری است، گفت: تنها با سرمایه‌گذاری در صنعت و تولید مشکل بیکاری بالای این استان حل می‌شود.

سرمایه‌گذاری در صنعت و تولید مشکل بیکاری استان فارس را حل می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در استان فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در بازدید از دانشگاه صنعتی شیراز و در دیدار صمیمی با دانشجویان این دانشگاه اظهار داشت: امام حسین(ع) با هوشیاری و بصیرت و آگاهی برای نجات بشریت و ایجاد معرفت و دور کردن جهل از جامعه قیام کرد و با خون خود، بهای آن را پرداخت.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس ابراز داشت: آنچه امروز بشریت دارد اعم از امامت، مهدویت، انتظار و انقلاب‌هایی که اتفاق افتاده، به برکت امام حسین(ع) است.

ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: استان فارس باید در عرصه علم و صنعت به عنوان مرکز قابل ملاحظه‌ای در سطح کشور فعال باشد.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیکاری در استان ما نسبت به استان‌های دیگر بیشتر است و نقدینگی موجود بانک‌های ما از استان خارج و در استان‌های دیگر سرمایه‌گذاری می‌شود و علت این امر این است که کشاورزی استان ما کشاورزی معیشتی و سنتی است و اگر در عرصه صنعت تلاش لازم را نداشته باشیم کشاورزی سنتی معیشتی نمی‌تواند زندگی مردم استان ما را سامان دهد.

ایمانی بیان داشت: مشکل دیگر فارس این است که از قدیم این استان به عنوان مرکز بازرگانی مورد توجه بوده و صادرات و واردات کشور از طریق فارس انجام می‌شده و در شرایط حاضر مسئولان نباید سراغ سرمایه‌گذاری در بخش بازرگانی و تجاری بروند چراکه این کار سرمایه‌گذاری نیست بلکه سرمایه‌بری بوده و سرمایه‌گذاری واقعی در بخش تولید است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: برای رهایی از این شرایط راهی نداریم جز حرکت به سمت صنعت و تولید و زیربنای این حرکت علم و دانش است و باید مسئولان ما با برقراری ارتباط با دانشگاه و دانشگاهیان به این سمت حرکت کنند.

در این دیدار که سه ساعت به طول انجامید، آیت‌الله ایمانی ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف دانشگاه و آشنایی با دستاوردها و اختراعات اساتید و دانشجویان، در پایان نماز ظهر و عصر به امامت وی اقامه شد و پس از آن به سوالات و پرسش‌های دانشجویان پاسخ داد.

انتهای پیام/2448/ط/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول