اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی کارگروه راهبری فرهنگی بسیج ورزشکاران استان اصفهان:

مرامنامه ورزشی استان گام اول مهندسی فرهنگی است

سخنگوی کارگروه راهبری فرهنگی بسیج ورزشکاران استان اصفهان گفت: تدوین مرام‌نامه اخلاقی ورزش استان گام اول مهندسی فرهنگی است.

مرامنامه ورزشی استان گام اول مهندسی فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رسول نظری بعد از ظهر امروز در سومین مجمع عالی بسیج ورزشکاران استان اصفهان که در تالار اجتماعات سپاه صاحب الزمان اصفهان برگزار شد در ارتباط با چگونگی تدوین مرامنامه فرهنگی اظهار کرد: مرامنامه اخلاقی ورزش استان با رویکرد پهلوانی در کارگروه راهبری فرهنگی بسیج ورزشکاران استان و پس از 414 نفرساعت کار کارشناسی در 10 بند تدوین شد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی دو مشکل عمده ورزش ما را نبود برنامه ریزی کلان و کمرنگ بودن فضای معنوی حاکم بر ورزش عنوان کرده‌اند که ما در سازمان بسیج ورزشکاران استان اصفهان به دنبال برطرف شدن این کاستی‌ها بودیم و موفق به تنظیم این طرح نو شدیم.

سخنگوی کارگروه راهبری فرهنگی بسیج ورزشکاران استان اصفهان گفت: به دنبال این هستیم تا این طرح را برای اجرای بسیج ورزشکاران کشور پیشنهاد بدهیم، به صورتی که اصفهان به عنوان پایلوت اجرای این مرام‌نامه معرفی شود.

وی با بیان اینکه ارتقا سطح سلامت و نشاط اجتماعی و ارتقا سهم ورزش در عزت و اقتدار ملی دو کارکرد مهم ورزش به شمار می‌روند تصریح کرد: رویکرد این مرام‌نامه در جهت رسیدن به این دو کارکرد است چرا که معتقدیم ورزش برای فرهنگ است نه ورزش برای ورزش، امروز ورزش به پدیده نوین اجتماعی تبدیل شده است که مسائل مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی در آن دخیل شده‌اند و باید با جذابیت سازی در این بعد، ارزش‌های انقلابی که به نسبت سال‌های نخست پس از انقلاب کمرنگ شده است را ترویج بدهیم.

نظری افزود: این مرام‌نامه در 10 بند تدوین شده است که شامل باور به فرهنگ دینی و عرفی جامعه، التزام به روحیات پهلوانی و سعی در تقویت آنها، کمک به ترویج ارزش‌های اسلامی و ایرانی و انقلابی در جامعه ورزش، تقویت خودباوری و عزت و غرور ملی، ارتقا فرهنگ غنی با تکیه بر تغییر سبک زندگی به ایرانی- اسلامی، توجه به کرامت انسانی افراد و رفتار مناسب با ملیت، مذهب، قوم، نژاد و زبان جامعه، ترویج رویکرد رفتار منصفانه در ورزش، قانون گرایی در کلیه امور و رفتار ورزشی و در نهایت توزیع و استفاده بهینه از امکانات و منابع ورزشی با رویکرد عدالت اجتماعی است.

مشاور مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه پررنگ شدن ظرفیت‌های مادی در ورزش حرفه‌ای موجب عدم تعادل در بعد مادی و معنوی ورزشی می‌شود و گاهی لغزش‌ها را پدید می آورد تصریح کرد: انتظار می‌رود جامعه ورزش با تکیه بر این مرامنامه معنویت گمشده ورزش به ورزش بازگردد.

وی گفت: امید است با تصویب و اجرای این مرام‌نامه و آئین نامه اجرایی آن گام موثری در توسعه فرهنگ در ورزش برداریم تا به زودی چهره‌های موثر ورزشی ما در رشد سطح فرهنگ جامعه بیش از گذشته تأثیرگذار واقع شوند.

نظری با تأکید بر اینکه تدوین این مرام‌نامه گام اول مهندسی فرهنگی است گفت: ترویج روحیه اخلاق مداری و جوانمردی یا همان اصطلاح فیرپلی که جوامع بین المللی از آن یاد می‌کنند در رأس سیاست‌های ما قرار دارد.

انتهای پیام/63020/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول