اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور اقشار بسیج ورزشکاران

مرام‌نامه فرهنگی بسیج ورزشکاران اصفهان به تصویب رسید

مرام‌نامه فرهنگی بسیج ورزشکاران اصفهان با حضور اقشار بسیج ورزشکاران به تصویب رسید.

مرام‌نامه فرهنگی بسیج ورزشکاران اصفهان به تصویب رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بعد از ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور مدیران استان اصفهان و بسیج ورزشکاران استان در ستاد سپاه صاحب‌الزمان(ع) اصفهان برگزار شد، مرام‌نامه فرهنگی بسیج ورزشکاران اصفهان به تصویب رسید.

این مرام‌نامه در 10 بند از سوی بسیج ورزشکاران استان اصفهان تدوین شده  است که قرار است این طرح به صورت پایلوت در اصفهان اجرا شده و پس از آن به سازمان بسیج ورزشکاران کشور ارسال شود.

در این مرام‌نامه اخلاقی ورزش استان اصفهان که با رویکرد پهلوانی تدوین شده است، آمده است،جامعه ورزش استان اصفهان بر اساس اهداف و وظایف انسانی و دفاع از ارزشهای والای انسانی با ایمان به اراده خالق هستی خود را پایبند به اصول مرام‌نامه اخلاقی می‌داند.

در بخشی از این مرام‌نامه باور به فرهنگ دینی، ملی و پیروی از شئونات اخلاقی و موازین شرعی و عرفی جاری در جامعه، التزام به روحیات پهلوانی و سعی در تقویت روحیات جوانمردانه، سلحشوری و ایثارگری، کمک به ترویج ارزش های اسلامی ایرانی و روحیه انقلابی در جامعه ورزش، تقویت خودباوری و سعی در تقویت و ارتقای عزت، غرور و اقتدار ملی، ساعی در ارتقای فرهنگ عمومی با تاسی از سبک زندگی ایرانی اسلامی، توجه ویژه به کرامت انسانی افراد (رفتار مناسب و شایسته و احترام به ملیت، مذهب، قومیت، نژاد، زبان در جامعه) به عنوان اصل عنوان شده است.

همچنین ترویج رویکرد رفتار منصفانه در عرصه های ورزشی، تعهد در قانون‌گرایی در تمامی امور و جوابگویی در قبال رفتار ، اعمال و گفتار فردی، عدم مصرف مواد انرژی‌زا و کمک به مبارزه اجتماعی با پدیده دوپینگ و توزیع و استفاه بهینه از منابع و امکانات ورزش استان با رویکرد عدالت اجتماعی از اصول این مرام‌نامه به شمار می‌رود.

گفتنی است؛ این طرح شامل باور به فرهنگ دینی و عرفی جامعه، التزام به روحیات پهلوانی و سعی در تقویت آنها، کمک به ترویج ارزش‌های اسلامی و ایرانی و انقلابی در جامعه ورزش، تقویت خودباوری و عزت و غرور ملی و ارتقای فرهنگ غنی با تکیه بر تغییر سبک زندگی به ایرانی- اسلامی است.

انتهای پیام/63012/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول